De grenzen verkennen van de geloofwaardigheid. 17 kilo afvallen met McDonald's
- Content
- 5 jan 2014 @ 19:43
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Branded contentStorytelling
- 5 jan 2014 @ 19:43
- Redactie Contentmarketing
Tadek Solarz van Studio DWVTS verwondert zich al wat langer over de verhalen die bedrijven vertellen op hun websites en in hun advertenties. Geloofwaardigheid is voor een bedrijf een kernbegrip net als betrouwbaarheid en een oorspronkelijk onvervreemdbaar eigen thema. Een mooie blogpost over McDonald's, Nuon en Coca Cola en hun maatschappelijke taak en de bijbehorende (on)geloofwaardigheid.
Elk bedrijf heeft nu een website waarop ze zo transparant mogelijk hun geloofsbrieven presenteren. Die transparantie levert wat mij betreft een steeds merkwaardiger uitleg van de activiteiten op. Ik werd recent opnieuw op dit spoor gezet toen op McResource, een interne adviessite van McDonald’s, viel te lezen dat het gebruik van Junk Food voor medewerkers werd afgeraden. De NRC schreef er een aardig artikel over. Als je een beetje googled op de site van de hamburgerketen kom je ook al snel uit bij de vijf pijlers onder hun bedrijf. Een van die pijlers blijkt dus een gezonde levensstijl te zijn (!). Afgelopen week werden we getrakteerd op het nieuws dat een docent biologie in drie maanden tijd 17 kilo afviel op basis van een McDonald's dieet. Opmerkelijk vond ik ook dat het AD, Nu.nl en de blog van het tijdschrift Linda het uitstekend getimede artikel zonder context plaatsten.
Energiereus NUON verkoper van stroom benadrukt steeds vaker, overigens net als andere energiebedrijven dat we energie moeten besparen. Waarom een verkoper van stroom zich op dat pad begeeft is natuurlijk merkwaardig. Het is onnatuurlijk dat een verkoper van stroom ons aanbeveelt om minder stroom te gebruiken. Kennelijk accepteren we dat. De ANWB algemeen bekend als de vakbond van de automobilisten doet ook een sympathieke duit in het zakje. Op hun website komen ze met tips om minder autokilometers te maken en zo het milieu te ontzien. Daarvoor komen ze met alternatieven. Juist ja de bus, de trein en de fiets.
Lees verder op tadeksolarz.blogspot.nl
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing