De grenzen verkennen van de geloofwaardigheid. 17 kilo afvallen met McDonald's

De grenzen verkennen van de geloofwaardigheid. 17 kilo afvallen met McDonald's
  • Content
  • 5 jan 2014 @ 19:43
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded contentStorytelling

Tadek Solarz van Studio DWVTS verwondert zich al wat langer over de verhalen die bedrijven vertellen op hun websites en in hun advertenties. Geloofwaardigheid is voor een bedrijf een kernbegrip net als betrouwbaarheid en een oorspronkelijk onvervreemdbaar eigen thema. Een mooie blogpost over McDonald's, Nuon en Coca Cola en hun maatschappelijke taak en de bijbehorende (on)geloofwaardigheid.

Elk bedrijf heeft nu een website waarop ze zo transparant mogelijk hun geloofsbrieven presenteren. Die transparantie levert wat mij betreft een steeds merkwaardiger uitleg van de activiteiten op. Ik werd recent opnieuw op dit spoor gezet toen op McResource, een interne adviessite van McDonald’s, viel te lezen dat het gebruik van Junk Food voor medewerkers werd afgeraden. De NRC schreef er een aardig artikel over. Als je een beetje googled op de site van de hamburgerketen kom je ook al snel uit bij de vijf pijlers onder hun bedrijf. Een van die pijlers blijkt dus een gezonde levensstijl te zijn (!). Afgelopen week werden we getrakteerd op het nieuws dat een docent biologie in drie maanden tijd 17 kilo afviel op basis van een McDonald's dieet. Opmerkelijk vond ik ook dat het AD, Nu.nl en de blog van het tijdschrift Linda het uitstekend getimede artikel zonder context plaatsten.

Energiereus NUON verkoper van stroom benadrukt steeds vaker, overigens net als andere energiebedrijven dat we energie moeten besparen. Waarom een verkoper van stroom zich op dat pad begeeft is natuurlijk merkwaardig. Het is onnatuurlijk dat een verkoper van stroom ons aanbeveelt om minder stroom te gebruiken. Kennelijk accepteren we dat. De ANWB algemeen bekend als de vakbond van de automobilisten doet ook een sympathieke duit in het zakje. Op hun website komen ze met tips om minder autokilometers te maken en zo het milieu te ontzien. Daarvoor komen ze met alternatieven. Juist ja de bus, de trein en de fiets.

Lees verder op tadeksolarz.blogspot.nl

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken