Hoe kleuren de conversie beinvloeden

Hoe kleuren de conversie beinvloeden
  • Content
  • 28 jan 2014 @ 11:55
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnderzoekVerdienmodellen

Kleur schijnt voor 85% te verklaren waarom je dat specifieke product hebt gekocht. En gekleurde advertenties in magazines worden voor 26% beter herkend dan zwart-witte advertenties. En kleuren hebben ook specifieke betekenissen: blauw straalt kalmte uit, zwart exclusiviteit. De echte vraag is dan ook welke kleur je in je marketing zou moeten gebruiken? De infographic op quicksprout.com verschaft hier meer duidelijkheid over.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken