Nieuwe vorm van contentmarketing? Interactieve etalages

Nieuwe vorm van contentmarketing? Interactieve etalages
  • Content
  • 27 jan 2014 @ 12:23
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • DigitaalTrends

Etalages hoeven zeker geen passieve ervaring meer te zijn. Bij +rehabstudio hebben ze namelijk een prototype van een interactieve digitale display ontwikkeld, die de consumenten activeert door de content van de display aan te passen aan wie er voor de etalage staat. Het ziet er veelbelovend uit, maar gaat het ook werken? Het lijkt namelijk nogal omslachtig. Maar toch leuk om eens te bekijken.

Het werkt zo: retailers krijgen een speciale voor hen ontwikkelde code die ze in een bepaalde applicatie moeten embedden. Deze code maakt het mogelijk dat klanten kunnen interacteren met hun etalages en displays.  Met behulp van Bluetooth low energy (BLE), kan het display een koper identificeren als deze in de buurt van de etalage komt. Het display reageert direct op de aanwezige persoonlijke data op hun mobiele device, zoals de koopgewoonten en -voorkeuren, en ook op real-time events zoals het weer en het nieuws. Op deze manier kan de aangeboden content gepersonaliseerd worden en kunnen koopmogelijkheden gecreeerd worden. 

Klanten hebben via het display toegang tot productinformatie, zoals prijs, maat en beschikbaarheid. Ze kunnen ook direct interacteren met het display door te navigeren in de beschikbare content, ze kunnen items in het virtuele winkelwagentje plaatsen, en kunnen het product ook echt kopen. 

Lees er meer over op psfk.com



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken