Contentmarketinglessen van Buzzfeed

Contentmarketinglessen van Buzzfeed
  • Content
  • 24 feb 2014 @ 12:34
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded contentJournalistiek

Op het Belgische mediafortablog.be wordt Buzzfeed, van de lijstjesjournalistiek, besproken. De focus van het blogartikel is op wat je kunt leren van Buzzfeed over de manier waarop je als marketeer een contentstrategie uitstippelt?

Buzzfeed was lang een nobele onbekende in ons land. Dat veranderde toen Wouter Verschelden (ex-hoofdredacteur van De Morgen) een Panorma-reportage draaide en een boek schreef over de digitale journalistieke toekomst. Buzzfeed was een van de sites waar Verschelden, die intussen de nieuwssite Newsmonkey startte, meer dan eens naar verwees. Buzzfeed houdt zeer sterk rekening met wat de lezers graag op hun bord krijgen en dat resulteert zoals de critici het aanhalen wel vaker in lijstjes. De tien t-shirts die je deze zomer moet kopen. De vijf boeken waar iedereen momenteel stevig van achterover valt. Die stijl. Zet dat voor content marketing zoden aan de dijk? Niet altijd, maar het stemt tot nadenken.

1. Denk na over diepgang
In termen van content marketing kan je met zo’n benadering verschillende kanten op. Houd je het oppervlakkig dan zal het, bijvoorbeeld in de context van een nieuwssite, als verstrooiing dienst doen. Toch halen veel B2B-sites net uit deze lijstjesposts veel clicks.

Lees verder op mediafortablog.be 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken