Coolblue en digitale contentmarketing

Coolblue en digitale contentmarketing
  • Content
  • 14 feb 2014 @ 10:06
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • DigitaalBranded content

In een blogartikel van het Belgische Mediaforta wordt Nick Lenten, Directeur Tevreden Klanten, geinterviewd over hoe Coolblue content in zijn DNA heeft verwerkt. Want het succes van Coolblue wordt door velen toegeschreven aan de digitale contentmarketing van het bedrijf.

Hoe belangrijk was contentmarketing al voor Coolblue toen jullie de allereerste webshop openden?

Nick Lenten: “Contentmarketing hebben we vanaf de start tot de basis van ons bedrijf gerekend. Toen Coolblue in 2000 begon met één eenvoudige webshop, Mp3man.nl, deed het dat vanuit het idee dat alles draait rond relevantie op het internet. Wie een mp3-speler zoekt, zoekt geen IKEA of Colruyt-winkel, maar een mp3-speler. Die term geeft hij in op Google en zo komt hij hopelijk terecht op Mp3man.nl. Om dat te bereiken, moet je in de basis de content heel goed voor mekaar hebben en schrijven. Van bij de start heeft Coolblue ervoor gekozen om niet de standaard productinformatie van de fabrikanten over te nemen, maar om de productbeschrijvingen zelf te schrijven.”

Hoe hebben jullie die basisfilosofie gaandeweg ontwikkeld?

Nick Lenten: “We hebben vooral de strategie ontwikkeld om gespecialiseerde webshops te bouwen en vanuit die aanpak hebben we er steeds voor gezorgd dat we daar goede content konden aan vastkoppelen. Dat doen we nu ongeveer 14 jaar op die manier. Op het moment dat we ons als Coolblue gingen profileren, is er wel iets extra bijgekomen: we kregen meer kanalen ter beschikking om ons naar onze klanten toe te profileren: op Facebook, op Twitter, via onze nieuwsbrieven of ook via onze fysieke winkels.” 

Lees de rest van het interview op mediaforta.be

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken