De toekomst van wearable computing
- Content
- 11 feb 2014 @ 20:44
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - DigitaalTrends
- 11 feb 2014 @ 20:44
- Redactie Contentmarketing
Wearable computing is snel in opkomst. Wat begon met de smartphone verplaatst zich nu naar de smart watch, smart ring en Google Glass. Deze verschuiving brengt voor mediabedrijven nieuwe uitdagingen en kansen met zich mee. Binnen de contentmarketing kennen we nog geen voorbeelden van wearable computing (toch?), maar het is denkbaar dat dit wel een rol gaat spelen. Daarom aandacht voor dit verslag van het Cross Media Café: De toekomst van mobiele media diensten - het belang van context.
Het speelveld van smart devices
De kick-off werd verzorgd door Inge Monsees, Research Manager media bij GfK die een beeld van het huidige speelveld van smart devices gaf en wat we daarvan kunnen verwachten.
Momenteel zijn er 8,5 miljoen smartphones in Nederland. Ten opzichte van 2012 is dit met 9% toegenomen maar de groei stabiliseert. Er zijn meer Nederlanders met een smartphone dan met een PC. De grootste penetratie van smartphones is bij de jongeren, maar de ouderen zijn bezig met een inhaalslag.
De tablet markt is ten opzichte van 2012 gegroeid met 19% en blijft doorgroeien. Tablet bezitters zijn vooral de 35-49 generatie maar de groei is gelijkmatig verdeeld over alle leeftijdsgroepen. De tablet wordt voornamelijk thuis gebruikt, vaak als vervanging voor de PC. Buitenshuis wordt de smartphone vooral gebruikt.
TV kijken op de smartphone gebeurt nog relatief weinig, 8% van de smartphone bezitters kijkt wel eens TV op de smartphone ten opzichte van 24% bij tablet gebruikers. 48% kijkt wel eens audiovisueel materiaal op de smartphone.
Wearable devices
Qua wearable devices is de smart watch de snelste groeier. Er zijn in Nederland 4.297 smart watches verkocht in 2013 (eerste cijfers van 4 fabrikanten) waarvan maar liefst 3.000 in de laatste 3 maanden van 2013. Vooral jongeren vinden de smart watch interessant, bij ouderen leeft dit minder.
Lees verder over Google Glass en het belang van de context waarin deze wearable device gedragen gata worden op immovator.nl.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing