Een dagje branded content

Een dagje branded content
  • Content
  • 6 feb 2014 @ 11:00
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded content

Vorige week was het Branded Content Event, en MediaTest heeft een kort verslag gschreven over deze dag. De openingsspreker Andrew Canter van contentworx bracht een interessante definitie van Branded Content: "any content that can be associated with the brand, in the eye of the consumer".

Volgend programmapunt: de case Bavaria, Branded Content Crossmediaal. Centraal in de case staat www.thatsmorelikeit.com, het platform dat tot doel heeft een jongere hippe doelgroep aan te spreken. Een sterke case. Waarin content op een slimme manier via verschillende kanalen wordt verspreid met, en daar hou ik dan weer van, aantoonbare resultaten.

De eerste parallelsessie die ik bezocht was die van Marc Stubbé, CCO van Sanoma. Hier was ik vooral onder de indruk van de krachtige theoretische onderbouwing van het verhaal en de uitleg over de slimme ‘content library’, waarmee content gebruikt en hergebruikt kan worden en bovendien gepersonaliseerd wordt aangeboden. Ook kon ik me helemaal vinden in de stelling dat het bij Branded Content vooral gaat om: relevantie, verrijking en subtiliteit. De hele presentatie vind je hier: www.slideshare.net/SanomaNL/branded-content-marc-stubbe

Weinig nieuws bood voor mij de sessie waarin drie voorbeelden van geslaagde branded content in tijdschriften naar voren kwamen. Ik wordt op dit soort congressen altijd een beetje moe van alle succesverhalen. En hoewel ook hier de effectiviteit soms met harde cijfers werd onderbouwd, miste de sessie als geheel voor mij toch diepgang. Te veel mensen op het podium, die te weinig zeiden.

Na de lunch volgde het onderdeel dat door dagvoorziter Ronnie Overgoor terecht als hoogtepunt van de dag werd gezien. Eerst vertelden Marcel van Kesteren en Paulien Straeter van C&A Nederland kort wat de briefing was die zij aan drie partijen hadden gegeven. Een briefing voor een brede campagne. Vervolgens kregen de drie partijen (Radio 538, Sanoma/SBS en Microsoft) elk tien minuten om hun idee voor het voetlicht te brengen.

Indrukwekkend! 538 blonk met de radio-soap uit in creativiteit. Sanoma had inhoudelijke het stevigste verhaal dat leunde op het mode-umfeld van Grazia. Microsoft had in mijn ogen het zwakste idee, dat wel een aantal high-tech oplossingen in zich had zoals de pas-spiegel waarin je virtueel al de kleren aantrekt die je overweegt te kopen.

Lees verder op mediatest.nl

Bekijk de presentaties op brandedcontentevent.nl

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken