De LEGO Groep: van blokjesmaker naar digitale content pionier
- Content
- 14 mrt 2014 @ 13:23
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Digitaal
- 14 mrt 2014 @ 13:23
- Redactie Contentmarketing
Op Mediafortablog staat een zeer interessant interview met Heidi Verheyen, marketing manager voor LEGO België, over de krijtlijnen van LEGO’s content marketing benadering. LEGO investeert sterk in content die het speelgoed helpt vermarkten, maar moet daarbij rekening houden met het juridisch delicate karakter van kinderen als marketingdoelgroep.
Een korte blik op het interview:
De LEGO® Groep richt zich op kinderen, maar de ouders zijn de verantwoordelijke voor aankoop. Hoe pakken jullie dat aan?
Heidi Verheyen: “Uiteraard zijn het voornamelijk de kinderen die de doelgroep vormgeven. Zij zijn degenen die spelen met de blokken en zij zijn het die bij mama of papa gaan vragen voor nòg een nieuwe LEGO® doos. De ouders van de kinderen hebben echter het uiteindelijke beslissingsrecht, aangezien zij de aankoop moeten financieren. Hierdoor moeten we een evenwicht zoeken tussen het communiceren naar ouders en het communiceren naar kinderen. Terwijl bij LEGO DUPLO® het overwicht ligt bij de moeders (de kleuters en peuters zijn nog te jong om zulke communicatie te vatten), ligt het overwicht bij de thema’s voor oudere kinderen overduidelijk bij de kinderen zelf. Het is belangrijk om hen mee te krijgen in het verhaal en hen alle kanten van de LEGO wereld te laten zien.”
Lees het hele interview op mediafortablog.be
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing