Hebben coupons weer toekomst?

Hebben coupons weer toekomst?
  • Content
  • 14 mrt 2014 @ 14:32
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • DigitaalOnderzoekTrends

Coupons waren niet meer modern en leken hun langste tijd gehad te hebben. Toch ziet het Duitse CP Wissen een opleving van de coupons. Deze opleving lijkt veroorzaakt te worden door de mobiele coupons. En Snapchat lijkt een prominente rol te gaan spelen.

Een recente marktanalyse van twee leidende Duitse bureaus, Acardo en Valassis, toont een positieve trend aan, zo meldt CP Wissen. Zo blijkt de waarde die werd ingewisseld via coupons met 30% te zijn gestegen ten opzichte van vorig jaar. Vooral de drogisterij-industrie scoort goed, gevolgd door de levensmiddelenproducenten. 

In 2013 waren de mobiele coupons een belangrijke trend. Hoewel de resultaten van deze mobiele variant nog achterbleven op de waarde van ingewisselde coupons uit tijdschriften, wordt verwacht dat deze trend zich sterk gaat voortzetten. 

Deze trend lijkt ook bevestigd te worden door Snapchat. Uit onderzoek van Adweek en Sumpto blijkt dat 67% van de ondervraagde studenten kortingscoupons te willen ontvangen van bedrijven. 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken