Listicles in opdracht van adverteerders: hoe ziet dat eruit?

Listicles in opdracht van adverteerders: hoe ziet dat eruit?
  • Content
  • 5 mrt 2014 @ 08:00
  • Link
  • Platform Content
    Platform Content

    branche-organisatie in content marketing
    Plaform Content
  • Branded contentVerdienmodellen

Een listicle is een populaire vorm van een blogartikel, bestaande uit lijstjes met veel beeld (foto’s en gifjes) en weinig tekst. Hierdoor leest een listicle makkelijk weg en wordt vaak als sympathiek ervaren. Voorbeelden zijn Upcoming.nl, Prankster.nl en Trending.nl. Deze sites maken ook listicles in opdracht van een adverteerder.

Adfactor geeft een aantal voorbeelden van deze branded content-lijstjes.

Hier lichten we de listicle uit die Upcoming.nl voor de KRO heeft gemaakt. KRO wilde een nieuw programma ‘Sprakeloos’ over stotteren onder de aandacht brengen. Het lijstje ‘Wat je allemaal niet kunt als je stottert’ heeft voor veel reacties gezorgd. Verontwaardigde reacties, maar vooral veel enthousiaste van de stotteraars zelf. Zij waren blij dat erover gesproken werd.

De ‘listicle’ veroorzaakte ook een ‘viral uplift’. De post is goed gedeeld op social media en zorgde op die manier voor veel extra aandacht.

Links onder het beeld zie je aan de hand van de genoemde ‘contentpartner’ dat het om een gesponsord lijstje gaat. 

Lees verder op adfactor.nl en bekijk op Upcoming.nl andere branded-contentvoorbeelden, zoals ‘Deze 11 kinderen zijn de nachtmerrie van iedere oppas‘, gesponsord door de Belastingdienst.

Dit artikel is eerder verschenen op platformcontent.nl

Platform Content

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken