Net-a-Porter lanceert campagne met augmented reality

Net-a-Porter lanceert campagne met augmented reality
  • Content
  • 25 mrt 2014 @ 14:28
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintVerdienmodellen

Online retailer in luxe kleding, Net-a-Porter, heeft een lente- en zomercampagne gelanceerd, waarbij de consumenten via augmented reality direct producten kunnen scannen en kopen.

De campagne bestaat uit vier scenes die gefotografeerd zijn in Parijs. Elke scene is gekoppeld aan Layar zodat de lezers direct de pagina kunnen scannen. De Layar-app geeft de vijf best verkopende producten weer die dan te kopen zijn.

Een ‘shop’ button zweeft over het model in de advertentie en leidt de kopers naar een lijst met producten. De campagne komt in print publicaties wereldwijd.

Ondanks dat Net-a-Porter een onine retailer is, geloven ze dus blijkbaar ook in de kracht van print. Dit komt ook terug in het onlangs gelanceerde glossy printmagazine: Porter. Deze merkpublicatie wordt wereldwijd verkocht in krantenkiosken. Online is het een 'shopable' digitale editie.

De eerste editie bestaat uit ongeveer 65% redactionele content en uit 35% advertenties. De oplage is 350.000 exemplaren. 

Bron: mumbrella.com

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken