SAP: Super Awesome People? Of toch niet?
- Content
- 25 mrt 2014 @ 15:32
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - VideoBranded content
- 25 mrt 2014 @ 15:32
- Redactie Contentmarketing
Wie weet wat SAP is en doet? Bijna niemand, blijkbaar. Het betekent in iedergeval geen Super Awesome People! En dit terwijl SAP een wereldwijde organisatie met vestigingen in meer dan 130 landen is. SAP is, volgens eigen zeggen, wereldwijd marktleider op het gebied van zakelijke software en software gerelateerde diensten. Om de merkbekendheid te vergroten heeft SAP een video opgenomen, om op een humoristische manier het merk uit te leggen.
In de video vraagt de reporter aan NFL fans op Times Square of ze van het merk gehoord hebben.
Zoals Michael Brenner, Vice President of Global Marketing for SAP, het op hun eigen blog schrijft: "The era dominated by one-way, single-threaded, brand-directed mass communications is officially over. And yet most of the content and the messages coming out of businesses today is firmly stuck in the good old days. As marketing tactics have become less and less effective, businesses have responded by creating more and more promotional content that no one wants, no one likes and no one responds to.
Some of us are trying to change our approach to the way we tell stories. We’re trying to be more human, more authentic, more visual and even a little more informal.
Last week I saw a few videos from one of our teams that attempts to poke a little fun at ourselves. It’s an attempt to lighten up be more human, maybe even a little funny.
Many people have no idea who SAP is or what we do. So we conducted these interviews on the streets of New York City".
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing