SAP: Super Awesome People? Of toch niet?

SAP: Super Awesome People? Of toch niet?
  • Content
  • 25 mrt 2014 @ 15:32
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • VideoBranded content

Wie weet wat SAP is en doet? Bijna niemand, blijkbaar. Het betekent in iedergeval geen Super Awesome People! En dit terwijl SAP een wereldwijde organisatie met vestigingen in meer dan 130 landen is. SAP is, volgens eigen zeggen, wereldwijd marktleider op het gebied van zakelijke software en software gerelateerde diensten. Om de merkbekendheid te vergroten heeft SAP een video opgenomen, om op een humoristische manier het merk uit te leggen.

In de video vraagt de reporter aan NFL fans op Times Square of ze van het merk gehoord hebben.

Zoals Michael Brenner, Vice President of Global Marketing for SAP, het op hun eigen blog schrijft: "The era dominated by one-way, single-threaded, brand-directed mass communications is officially over. And yet most of the content and the messages coming out of businesses today is firmly stuck in the good old days. As marketing tactics have become less and less effective, businesses have responded by creating more and more promotional content that no one wants, no one likes and no one responds to.

Some of us are trying to change our approach to the way we tell stories. We’re trying to be more human, more authentic, more visual and even a little more informal.

Last week I saw a few videos from one of our teams that attempts to poke a little fun at ourselves. It’s an attempt to lighten up be more human, maybe even a little funny.

Many people have no idea who SAP is or what we do. So we conducted these interviews on the streets of New York City".



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken