Snapchat Stories handiger voor marketeers dan Snapchat
- Content
- 12 mrt 2014 @ 14:30
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Digitaal
- 12 mrt 2014 @ 14:30
- Redactie Contentmarketing
Sinds een paar maanden bestaat Snapchat Stories. Deze app heeft toegevoegde functionaliteiten ten opzichte van de originele Snapchat app, zoals de combinatie van video en foto, de langere beschikbaarheid (24 uur) en de open communicatie. Snapchat Stories biedt dus meer voor marketeers van Snapchat. McDonald's is een van de eerste merken die het al heeft toegepast.
Het verschil tussen Snapchat en Snapchat Stories
Op yourzine.nl wordt het verschil tussen beide apps goed uitgelegd. Snapchat kenmerkt zich door de gelimiteerde tijd die de foto's of video's zichtbaar waren. De zichtbaarheid varieert yussen de 2 en 10 seconden en wordt door de verzender van de foto of video bepaald.
Snapchat Stories kenmerkt zich door de combinatie van foto en video; deze kunnen door de gebruiker worden toegevoegd aan een Snapchat Story. Daarmee maak je dus een ‘verhaal’, en dat verhaal is 24 uur zichtbaar voor al je vrienden in Snapchat. En binnen die 24 uur kan het verhaal oneindig bekeken worden en je ziet ook direct welke mensen de Story hebben bekeken. Het is voor gebruikers ook mogelijk Snapchat Stories openbaar te maken. Na 24 uur zal de Snapchat Story verdwijnen om ruimte te maken voor nieuwe verhalen.
Voordelen voor (content)marketeers
De voordelen voor (content) marketeers is dat de boodschap dus voor een langere periode (24 uur) gecommuniceerd kan worden. Terwijl Snapchat uitging van volledig gesloten communicatie naar een beperkte groep is Snapchat Stories openbaar.
McDonald's
McDonald’s gebruikt als een van de eerste bedrijven Snapchat Stories, dat eind vorig jaar is gelanceerd. Snapchat-contacten die McDonald’s toevoegden, kregen een etmaal toegang tot een 36 seconden durende ‘behind the scenes’ van de nieuwe commercial. Na een tiental seconden kwam vervolgens NBA-ster Lebron James in beeld die Welcome to the club’ zegt. Vervolgens sloot het filmpje af met een afbeelding van het nieuwe product ‘New Bacon Clubhouse’.
De Snapchat Story werd door McDonald's geintroduceerd op hun Amerikaanse Twitter-account:
You snap? We will soon. Add us for a tasty surprise. @Snapchat username: mcdonalds pic.twitter.com/mNtLhmEpsV
— McDonald's (@McDonalds) February 22, 2014
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing