Avans werft als eerste hogeschool studenten met mobiel magazine

Avans werft als eerste hogeschool studenten met mobiel magazine
  • Content
  • 14 apr 2014 @ 10:39
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Digitaal

De Pabo Breda van Avans werft als eerste hogeschool in Nederland studenten via hun mobiele telefoon. Speciaal voor de opleiding Leraar Basisonderwijs ontwierp digitaal communicatiespecialist MagStream een interactief magazine voor de smartphone, dat aansluit bij de belevingswereld van jongeren.

Met het magazine wil de Pabo van Avans zijn bekendheid onder scholieren vergroten en zijn sterke punten onder de aandacht brengen. De Pabo heeft een periode achter de rug met een teruglopend aantal leerlingen. Het digitaal magazine is een middel om de doelgroep te bereiken. "Inmiddels loopt het aantal aanmeldingen op schema. Maar dit is een bijzondere en moderne manier om scholieren te benaderen en een reëel beeld van de opleiding te geven, zodat aankomend studenten goed geïnformeerd een keuze voor hun vervolgopleiding maken,” zegt Pabo-directeur Hanneke Ariëns.

In het magazine staan verhalen van studenten en docenten. Ze delen hun ervaringen over de opleiding, stage en studieloopbaanbegeleiding. Ook zijn er foto’s en filmpjes te vinden. Daarnaast kunnen digitale lezers meedoen aan een quiz en elke pagina meteen delen via social media. Verder kunnen ze doorlinken naar andere websites over uitgaan of winkelen in Breda.

Het magazine is speciaal ontworpen voor het kleine scherm van een mobiele telefoon en kan verticaal worden gelezen. "Mobiele communicatie is snacken. Je kunt heel snel door het magazine klikken, maar als je meer tijd hebt in de trein of als je op de bus staat te wachten kun je ook de diepte in,” legt CEO Noëlle van Eijk van MagStream uit.

Uit onderzoek blijkt dat studenten vooral voor de Pabo van Avans kiezen vanwege de gastvrije sfeer, de goede begeleiding op school en het stagebeleid. "Met dit magazine willen we een realistisch beeld schetsen van onze opleiding en onze kwaliteit onder de aandacht brengen. Dit magazine is daarvoor de perfecte vorm die aansluit bij het profiel van de leerling van de toekomst,” stelt Ariëns.
Avans Hogeschool is deze week een campagne op social media gestart om het magazine onder de aandacht van scholieren te brengen.

MagStream is specialist in digitale communicatie en werkt onder meer voor grote bedrijven en banken. Zo ontwikkelde het onlangs het eerste digitale jaarverslag voor ING. In eerste instantie wilde Avans een ‘gewoon’ digitaal magazine voor PC, laptop of tablet. "Maar hun doelgroep zit op de smartphone. Daarom zijn we daar op gaan focussen en hebben we deze strategie bedacht,” zegt Van Eijk. "Dit magazine is echt een product van nu. Het sluit zowel qua vorm en inhoud aan bij de doelgroep. Studenten vragen echt geen brochure meer aan. Die zoeken alles via hun telefoon op internet op. Toch is het aanbod op dat gebied heel schaars.”

Klik hier voor meer informatie.


 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken