Dr. Pepper en real-time brand storytelling

Dr. Pepper en real-time brand storytelling
  • Content
  • 23 apr 2014 @ 10:00
  • Link
  • Platform Content
    Platform Content

    branche-organisatie in content marketing
    Plaform Content
  • Storytelling

WWDPD? Het uitgangspunt in de (content)marketingstrategie van Dr. Pepper is: “What would Dr. Pepper do?” Dit betekent dat Dr. Pepper verhalen probeert te vertellen die passen bij het mantra van het merk: “being one of a kind”. Want tegenwoordig maakt het mensen niet meer uit wat je verkoopt, maar waarom je het verkoopt.

Dit uitgangspunt zorgt ervoor dat er verschillende soorten verhalen verteld kunnen worden. Natuurlijk heeft ook Dr. Pepper een contentplan aan het begin van het jaar, maar ze spelen vooral in op de actualiteit om zo de conversatie aan te gaan met hun doelgroep. Om dit goed te kunnen doen luisteren ze naar mensen. Dus toen skater Mike Mo Capaldi twitterde over zijn liefde voor het drankje, werd direct actie ondernomen en heeft hij een skatevideo gemaakt met Dr. Pepper.
 



Een succescase voor Dr. Pepper is de samenwerking met Justin Tucker van de Baltimore Ravens. Ook Justin zei iets over het merk en Dr. Pepper besloot om samen een film te maken. De ‘one-of-a-kindness’ van Justin is het feit dat hij kan opera zingen in zeven talen. Het resultaat van dit filmpje is dat lokale nieuwsmedia het oppikte, gevolgd door blogs en uiteindelijk de nationale media. 



De samenwerking met Dr. Pepper heeft ook Justin Tucker geen windeieren gelegd. Zoals te lezen is op weblog newscred.com:

“In December, The Ravens won a game in which Tucker scored all 18 points, and the game announcer actually said, “holy Dr. Pepper.” That sound bite was replayed on ESPN, and resulted in tons of earned media. Baer and his team bought six different containers of Dr. Pepper, and FedExed them to Tucker to congratulate him on the win, and he responded by posting a photo of the gift on Instagram. Guess what? The story was picked up again in the media.

Fast forward to the end of the season. Tucker had the chance to play in the Pro Bowl, which relies on fan votes. Dr. Pepper stepped in by asking its 16 million fans on Facebook to support him. Tucker’s agent said Dr. Pepper was a big reason why he was voted in.”

Credits afbeelding: David 

Dit blogartikel is eerder verschenen op platformcontent.nl

Platform Content

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken