Moestuinieren met mensen en merken
- Content
- 7 apr 2014 @ 15:00
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - VideoBranded content
- 7 apr 2014 @ 15:00
- Redactie Contentmarketing
Bij het ontluiken van de eerste plantjes start dit voorjaar een nieuwe online serie: Onze Moestuin. Een nieuw videoblogproject van Totalspiel Authority media waarin bloggers en merken samenwerken in een gedeelde hobby: moestuinieren.
Wat gaat er gebeuren?
Vanaf midden maart volgen we Lonneke Rhodens een half jaar in het aanleggen en onderhouden van een moestuin. We volgen haar avonturen niet alleen in tekst en beeld, maar ook in de vorm van wekelijkse videojournaals. Hierdoor maak je het wel en wee van dichtbij mee en documenteert alles dat er gebeurt bij het opzetten van een moestuin. Een online groene vingers soap voor zowel starters als ervaren moestuinders. Want naast tips uit de praktijk, wordt de community van tuinders ook actief betrokken bij het project.
Videobloggen: spannend nieuw medium
In de komende maanden zal Lonneke veel zaken tegenkomen waar ze geen antwoord op heeft. Deze opdrachten worden via het blog, Facebook en Twitter voorgelegd aan andere moestuinders. Deze geven advies in tekst, of in video. Door de snelheid en laagdrempeligheid van videobloggen, is een Skype-interview zo georganiseerd. En dat is voor veel fervente bloggers weer een spannend nieuw medium.
Interactie met merken
Hoewel Onze moestuin inhoudelijk helemaal onafhankelijk is, is het platform wel open voor merken. Oprichter Robin Klaassen van Totalspiel: “Het is een platform waar mensen en merken elkaar vinden in een gezamenlijke interesse. Zo stelt Baza Seeds zaadjes en expertise beschikbaar, en gaan we koken uit eigen tuin met Coop Supermarkten. Dat is ook hoe wij content marketing zien. Inplaats van zending-gedreven communicatie vanuit merkdomeinen ontwikkelen wij interactieve experiences waar mensen en merken elkaar op gelijke voet informeren en inspireren. Mensen zijn altijd de spil. Net als in producties als de Coop Keukentafelgids en in onze zakelijke videoblogs.”
Volg onze moestuin op: www.onze-moestuin.nl of op Facebook.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing