Profiel van de digitale lezer

Profiel van de digitale lezer
  • Content
  • 7 apr 2014 @ 13:11
  • Link
  • Platform Content
    Platform Content

    branche-organisatie in content marketing
    Plaform Content
  • OnderzoekDigitaal

Afgelopen week is de eerste uitgave van Media:Tijd verschenen. In dit onderzoeksrapport worden de tijdsbesteding aan diverse activiteiten en media in het bijzonder wordt blootgelegd. Het betreft een onderzoek naar naar media-activiteiten, mediadragers en mediacontent. Voor hier licht ik het profiel van de digitale lezer uit, in vergelijking met de printlezer.

Wie zijn de digitale lezers en in hoeverre verschillen zij van de lezers van papieren uitgaven? In een vijftal grafieken is een profielschets gemaakt van de lezer van digitale uitgaven. In vergelijking met lezers van papieren printmedia is de digitale lezer:

  • vaker een man;
  • jonger: gemiddeld is een digitale lezer 45 jaar, de lezer van papier is gemiddeld 53 jaar oud;
  • hogeropgeleid: de gemiddelde opleiding van een digitale lezer (gebaseerd op 7 categorieën) ligt op HAVO-niveau, die van de papier-lezer op MBO-niveau;
  • vaker woonachtig in een van de drie grote steden of in de Randstad;
  • vaker te vinden in een gezin dan in een 1- of 2-persoonshuishouden. 

Het hele rapport is interessant om te lezen, en is hier [PDF] te downloaden.

Dit artikel is eerder verschenen op platformcontent.nl, de website van de branchevereniging van contentmarketingbureaus.

Platform Content

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken