Sports Direct: weer een merk dat een magazine lanceert

Sports Direct: weer een merk dat een magazine lanceert
  • Content
  • 14 apr 2014 @ 11:23
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintVerdienmodellen

De van origine Britse sportwinkel Sports Direct heeft afgelopen maand een magazine gelanceerd: Forever Sports. Het is geen gratis klantentijdschrift, maar een magazine dat je in de winkel kan kopen. Nadat de luxe online kledingretailer Net-a-Porter een soortgelijk magazine heeft gelanceerd, Porter, volgt dus het volgende merk deze trend. Merken worden uitgevers van magazines waarvoor betaald moet worden in plaats van dat ze ze gratis weggeven. Zou Albert Heijn deze trend volgen met AllerHande? Waarschijnlijk niet, maar deze ontwikkeling zal vast meer navolging krijgen.

Forever Sports is een nieuw fitness, stijl- en sportmerk voor mannen tussen de 18 en 30 jaar oud. Het is ontwikkeld door Haymarket Network. 

Het eerste nummer bevat 132 pagina's en biedt exclusieve interviews met 's werelds beste sporters en stijl- en fitnesstips voor £2.00.

Het magazine wordt gedistribueerd via traditonele nieuwskiosken, de 400 Sports Direct-winkels en meer dan 100 USC, Flannels en Cruise-winkels. In totaal zullen meer dan 160.000 exemplaren van het tijdschrift gedistribueerd worden. Dit is de grootste tijdschriftlancering van een betaald magazine sinds 2004.

Forever Sports editor, Nikki Wicks zegt: ‘It’s an exciting time, it’s not everyday you get the chance to work on a new launch. It’s going to be bigger than Pharrell’s hat, although I would say that!’

Simon Kanter, editorial director bij Haymarket Network, vertelt: ‘It’s a fantastic challenge and one we are all relishing. Coming just a month after the launch of Porter magazine it’s also a further demonstration of the power that print still has in a modern multi-channel, multi-media world.’

Lees en bekijk meer op foreversports.com. 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken