Hearst introduceert 'central desk' om glossy's van content te voorzien

Hearst introduceert 'central desk' om glossy's van content te voorzien
  • Content
  • 16 jun 2014 @ 13:20
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • TrendsDigitaal

Hearst Magazines bouwt een gecentraliseerd nieuwsbureau om de 18 glossy's van digitale content te voorzien. Zoals Kate Lewis, vp of content operations and editorial director van Hearst Digital aangeeft: "The idea is to cover the stories that have applicability to multiple titles, cutting down on duplication and freeing them to do stories that are more unique to them, she said."

Het bureau bestaatmomenteel uit 2 fotoredacteuren, 1 redacteur en 1 schrijver, maar het is de bedoeling dat dit uitgebreid gaat worden.

Vanuit de uitgevers gezien lijkt dit geen vreemde ontwikkeling en wordt er zelfs verwacht dat het delen van redactionele content tussen verschillende titels meer gemeengoed wordt. Maar, de weblog digiday.com vraagt zich wel af of het gecentraliseerd bureau niet overstelpt wordt met onderwerpen voor Hearst, met titels die varieren van mode en schoonheid (Elle, Cosmopolitan) tot wonen (House Beautiful, Country Living) tot mannen (Esquire, Car and Driver).

Het centraliseren van contentproductie klinkt goed in theorie, maar het werpt wel de vragen op voor de individuele merken van Hearst; verliezen ze geen controle? Of dat het bureawerk weer gedelegeerd wordt naar de redacties zelf? En zal de kwaliteit van de artikelen afkomstig van het gecentraliseerde bureau beter zijn dan de artikelen geschreven door de redacties zelf?

Maar zoals Lewis zegt: "the news desk won’t replace but will augment what the individual titles are doing and that titles will be expected to tailor the desk’s stories to their sites. When Taylor Swift cuts her hair, I do not need six editors writing that story,” 

Bron: digiday.com.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken