Hearst introduceert 'central desk' om glossy's van content te voorzien
- Content
- 16 jun 2014 @ 13:20
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - TrendsDigitaal
- 16 jun 2014 @ 13:20
- Redactie Contentmarketing
Hearst Magazines bouwt een gecentraliseerd nieuwsbureau om de 18 glossy's van digitale content te voorzien. Zoals Kate Lewis, vp of content operations and editorial director van Hearst Digital aangeeft: "The idea is to cover the stories that have applicability to multiple titles, cutting down on duplication and freeing them to do stories that are more unique to them, she said."
Het bureau bestaatmomenteel uit 2 fotoredacteuren, 1 redacteur en 1 schrijver, maar het is de bedoeling dat dit uitgebreid gaat worden.
Vanuit de uitgevers gezien lijkt dit geen vreemde ontwikkeling en wordt er zelfs verwacht dat het delen van redactionele content tussen verschillende titels meer gemeengoed wordt. Maar, de weblog digiday.com vraagt zich wel af of het gecentraliseerd bureau niet overstelpt wordt met onderwerpen voor Hearst, met titels die varieren van mode en schoonheid (Elle, Cosmopolitan) tot wonen (House Beautiful, Country Living) tot mannen (Esquire, Car and Driver).
Het centraliseren van contentproductie klinkt goed in theorie, maar het werpt wel de vragen op voor de individuele merken van Hearst; verliezen ze geen controle? Of dat het bureawerk weer gedelegeerd wordt naar de redacties zelf? En zal de kwaliteit van de artikelen afkomstig van het gecentraliseerde bureau beter zijn dan de artikelen geschreven door de redacties zelf?
Maar zoals Lewis zegt: "the news desk won’t replace but will augment what the individual titles are doing and that titles will be expected to tailor the desk’s stories to their sites. When Taylor Swift cuts her hair, I do not need six editors writing that story,”
Bron: digiday.com.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing