Stabilo haakt creatief en snel in op goal van Van Persie

Stabilo haakt creatief en snel in op goal van Van Persie
  • Content
  • 16 jun 2014 @ 12:35
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Video

Stabilo heeft een mooie inhaker gemaakt op de 1-1 goal van Robin van Persie. In 12 uur tijd is met 6 mensen een flipbook getekend van dit doelpunt. Deze is zaterdagavond online gegaan en is inmiddels meer dan 285.000 keer bekeken en bij de voetbalprogramma´s op TV geweest.

Het doel van Stabilo is om de naamsbekendheid te vergroten en om de loyaliteit naar het merk toe te vergroten door te laten zien hoe creatief Stabilo is en hoe creatief je met de pennen kunt zijn. 



Het filmpje met het Flipbook is inmiddels bij Studio Sport getoond.



Stabilo timmert met hun 'Stripe up your life' goed aan de contenmarketingweg. We beschreven deze campagne al eerder hier op MarketingTribune.nl/content. Het pennenmerk Stabilo heeft sinds vorige jaar het branded YouTube-kanaal ‘Stripe up your life‘. Hier zijn korte documentaires geplaatst van artiesten die een pen gebruiken in hun creatieve proces en de komende tijd verschijnen ook nieuwe video’s. In die video’s wordt een kijkje achter de schermen gegeven om te achterhalen wat hen inspireert en hoe ze tot hun succesvolle creaties komen. Een aantal van deze artiesten zijn rapper Keizer, mode-ontwerpster Ilja Visser en blogger Cynthia Schultz (MissLipgloss).

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken