6 redenen waarom niemand je app gebruikt, volgens Google

6 redenen waarom niemand je app gebruikt, volgens Google
  • Content
  • 18 jul 2014 @ 11:47
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Digitaal

Tijdens een presentatie op het Google's I/O congres gaat Tomer Sharon, Google Search User Experience Researcher, in op de vraag: “Why is nobody using my app?” Je kan de hele presentatie bekijken, maar ook de 6 belangrijkste redenen waarom niemand je app gebruikt.

  1. Je begrijpt niet welk probleem je aan het oplossen bent
  2. Je hebt je vrienden gevraagd wat ze vinden
  3. Je hebt naar de gebruikers geluisterd in plaats van dat je naar ze gekeken hebt
  4. Je hebt de meest risicovolle veronderstellingen niet getest
  5. Je had een 'Bob de Bouwer' mentaliteit
  6. Het alternatief

Wat is de oplossing, het alternatief?

Je moet 3 kernpunten in je plan hebben: 

  • Het probleem (Lost de app het probleem dat mensne hebben echt op?)
  • De markt (Zijn er voldoendemensen die dit probleem hebben?)
  • Het product (Lost ons product dit probleem in deze markt op?) 

Maar het beste advies van Sharon is toch wel dat je echt met je markt moet praten zodat ze ook echt goede feedback geven. Je moet echt begrijpen hoe het probleem in elkaar steekt en welke oplossing mensen ervoor nodig hebben. 



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken