Nieuw creatief kookblog: Naar Eigen Smaak

Nieuw creatief kookblog: Naar Eigen Smaak
  • Content
  • 23 jul 2014 @ 20:08
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Digitaal

In mei publiceerden 3 thuiskoks hun eerste voorjaarsrecepten op het kookblog 'Naar Eigen Smaak'. Elke vrijdag om 10 uur vind je op dit blog 3 verrassende seizoenrecepten waarin steeds 2 dezelfde ingrediënten zijn gebruikt.

Voor Jeannette van Dooren (culinair redacteur), Lobke Heisen (creatief directeur) en Lonneke Kranendonk (freelance tekstschrijver) staat koken gelijk aan het experimenteren met smaken en technieken. En omdat het delen van opgedane kennis en ideeën hen in het bloed zit, startten deze drie vrouwen dit voorjaar hun eigen kookblog Naar Eigen Smaak.

Naar Eigen Smaak is een verzameling persoonlijke gerechten van 3 creatieve thuiskoks. 

Lobke: “Koken is voor ons ontspanning. Tijd voor onszelf. In het bedenken, koken, stylen en fotograferen van gerechten kunnen we een ander soort creativiteit kwijt dan in ons werk. Omdat we altijd al graag met elkaar over koken praatten, was het een logische stap onze culinaire ideeën ook met anderen te gaan delen. Bovendien is het voor onszelf leuk dat we onze persoonlijke recepten nu in een online ‘kookschrift’ kunnen bewaren. En handig, want het blog is op elk device te raadplegen.”

Elke week koken de koks ieder één gerecht rondom twee vooraf vastgestelde ingrediënten. 

Jeannette: “Omdat we alle drie onze eigen ideeën over smaakcombinaties hebben en een heel eigen stijl van koken, levert ons blog gevarieerde gerechten op. Ook al koken we met dezelfde basis-ingrediënten! Op die manier bieden we voor veel thuiskoks inspiratie.”

Naar Eigen Smaak publiceert elke vrijdagochtend om 10 uur drie nieuwe gerechten. 

Lonneke: “We wilden graag op een vast moment publiceren, zodat onze gerechten met dezelfde ingrediënten bij elkaar staan op het blog, wel zo overzichtelijk voor de bezoeker. Vrijdag is een rustige werkdag waarop iedereen (stiekem) al met het hoofd bij het weekend is. En veel mensen doen vrijdag of zaterdag de weekboodschappen. Dus vrijdagochtend is een ideaal moment om naar ons blog te gaan en je boodschappenlijst in orde te maken.”

Over Naar Eigen Smaak

Naar Eigen Smaak is bedoeld voor iedereen die inspiratie zoekt voor dagelijkse en weekendgerechten. Voor mensen die nog wat groenten in de koeling, pasta in de voorraadkast of vlees in de vriezer hebben en zich afvragen: wat zal ik daar nu weer eens mee maken? De focus bij de oprichters ligt op het plezier in koken (en foodstylen en fotograferen), maar hun ambitieuze inborst begint al onrust te zaaien. Er komen in elk geval ansicht- en receptkaartjes en een jaarlijks kookboekje en wellicht ook samenwerkingsverbanden met andere culinaire initiatieven en merken.

Het kookblog Naar Eigen Smaak heeft een Twitter- en Facebook-account. Maar de koks delen vooral veel via hun persoonlijke social media, met name Instagram.

www.naareigensmaak.nl – info@naareigensmaak.nl www.twitter.com/naareigensmaak - www.facebook.com/naareigensmaak

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken