De Gouden Gluiperd Awards

De Gouden Gluiperd Awards
  • Content
  • 25 aug 2014 @ 13:23
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardsPrint

Dit jaar viert televisiegids TVFilm haar tienjarig bestaan, en dat doen ze met een prijsuitreiking van De Gouden Gluiperd tijdens het Nederlands Film Festival in Utrecht. Wie is de beste schurk in de Nederlandse filmgeschiedenis? 24 ultieme bad guys en girls zijn genomineerd voor de award, die op 1 oktober wordt uitgereikt. Een leuke campagne van TVFilm.

Wie jarig is trakteert op awards?
Zo zou je het kunnen zeggen, ja. Dit jaar viert TVFilm haar tienjarig bestaan, en hoe kun je dat beter doen dan met een feestelijke prijsuitreiking tijdens het grootste filmfestijn van het land? Het Nederlands Film Festival, dit jaar van 24 september tot en met 3 oktober in Utrecht, heeft de Gouden Gluiperd-verkiezing omarmd; op 1 oktober komt de winnaar zijn buit ophalen.

Waarom juist een award voor schurken?
Je komt ze in het echte leven liever niet tegen, maar wees eerlijk: zonder bad guys en girls zou de filmwereld maar een saaie boel zijn. Als dank voor hun bijdrage moeten de schurken aan het slot vrijwel altijd het loodje leggen, en dat is natuurlijk best onrechtvaardig. Tijd dus om ze eens flink in het zonnetje te zetten.

Hoe gaat de verkiezing in zijn werk?
Het is heel simpel: iedereen kan op webpagina TVFilm.nl/goudengluiperd zijn stem uitbrengen op een van de 24 genomineerde gluiperds. Staat die ene favoriet er niet bij? Geen nood, een vrije keuze is ook mogelijk. De eerst stemronde duurt tot en met 10 september, waarna er een shortlist wordt gemaakt met de tien populairste filmhufters. Tussen 12 en 29 september kiezen mensen uit dit selecte gezelschap de winnaar van de Gouden Gluiperd.

Valt er ook voor de stemmers nog wat te winnen?
Jazeker. Onder de mensen die meedoen aan de verkiezingen verloot TVFilm prachtige prijzen, zoals twee Teufel Cinebar-soundbars, een jaar gratis popcorn, kaartjes voor de uitreiking van De Gouden Gluiperd (incl. film & fuif), bioscoopbonnen en vrijkaarten voor een film naar keuze op het Nederlands Film Festival.

Wie zijn de genomineerden? Komen ze:

  • Thomas A. aka Franco in Lek (’00)
  • Dragan B. aka Michael in Loverboy (’03)
  • Pierre B. aka De Man in Quiz (’12)
  • Yolanthe C. van K.-S. aka Miss Volta in Het Geheim van Mega Mindy (’09)
  • Hans D. aka Frans in Helium (’14)
  • Jacob D. aka Patrick in Lek (’00)
  • Tygo G. aka Maikel in Van God Los (’03)
  • Thom H. aka Hans Akkermans in Zwartboek (’06)
  • Marwan K. aka Majid in Wolf (’13)
  • Paul de L. aka Bruno van Lippe in Spion van Oranje (’09)
  • Johan L. aka Mummie in Zomerhitte (’08)
  • Victor L. aka Jack in Lek (’00)
  • Hidde M. aka Jim in Wildschut (’85)
  • Theo M. aka Johan van der S. in TBS (’08)
  • Peter Paul M. aka Klaas in De Dominee (’04)
  • Marcel M. aka Wim de Kuiper in Bende van Oss (’11)
  • Thekla R. aka Bettien in Bella Bettien (’02)
  • Daan S. aka Van Rossum jr. in Floris (’04)
  • Reinout S. van A. aka Rem in De Heineken Ontvoering (’11)
  • Renée S. aka Christine in De Vierde Man (’83)
  • Jeroen S. aka Jonathan in Stille Nacht (’04)
  • Huub S. aka Sint Niklas in Sint (’10)
  • Pamela T. aka Dr. Brein in de Sinterklaas-reeks (v/a’03)
  • Yorick van W. aka Oom Ben in Oorlogswinter (’08) 

In TVFilm nr. 17 (woensdag 20 augustus in de winkel) is alles te lezen over de Gouden Gluiperd-verkiezing. In de aanloop naar het Nederlands Film Festival zal TVFilm extra aandacht schenken aan de centrale thema’s van dit jaar: muziek en special effects in films van eigen bodem.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken