Gesprek met Grand Prix Content Marketing winnaar 2013: Amore
- Content
- 22 aug 2014 @ 13:39
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - AwardsPrint
- 22 aug 2014 @ 13:39
- Redactie Contentmarketing
Op 20 november is de uitreiking van de Grand Prix Content Marketing, de jaarlijks prijs voor de beste, mooiste, succesvolste cases en strategieën. Hoe is het de winnaars van vorig jaar vergaan? Hoe hebben zij de prijs beleefd en heeft het hen nog iets anders opgeleverd dan alleen de bokaal? En, gaan ze opnieuw een case inzenden? Deze vragen stelden we aan Bart De Vliegher en Marlies Nachtergaele van Stapel Magazinemakers. Dit bureau maakte in opdracht van Thomas More Hogeschool het community magazine AMORE en won hiermee de Grand Prix in de categorie 'Redactioneel Format'.
Hoe gaat met het jullie?
Met ons gaat het goed. We hebben een drukke periode achter de rug, met een handvol eenmalige publicaties die in het najaar verschijnen. Stapel is nog altijd twee man sterk, maar we hebben het voorbije jaar wel hard gewerkt aan freelance versterking. Je eigen projecten uit handen geven is boeiend, maar ook confronterend. Intussen hebben we een select clubje talent om ons heen verzameld. Heel wat mensen willen graag voor ons werken. Dat is fijn om te zien.
Is Amore nog hetzelfde als vorig jaar?
Er is een nieuwe pitch uitgeschreven voor Amore, omdat het contract afliep. De klant heeft ons uitgedaagd om het concept opnieuw in vraag te stellen, kwestie van de concurrentie een stapje voor te blijven. Daar zijn we momenteel mee bezig. Veel kunnen we daar nog niet over kwijt, maar het is in elk geval de bedoeling om de studenten van de hogeschool – voor wie we Amore maken – nauwer bij de creatie van het blad te betrekken.
Heeft het winnen van de Grand Prix jullie wat opgeleverd?
De award heeft vooral de perceptie veranderd. Toen we de prijs wonnen, waren we amper een jaar bezig. In het begin botsten we vaak op onbegrip, omdat we bewust de focus op printmagazines leggen. Sinds de Grand Prix merken we dat er hard naar onze bladen wordt gekeken. We hebben intussen een aantal concepten uitgewerkt voor grote content agencies. Ze zien in dat onze specialisatie voor hen een meerwaarde betekent.
Gaan jullie weer iets indienen voor de Grand Prix?
Dat zijn we aan onszelf en onze klanten verplicht. We gaan onze kans wagen met StapAf, een fiets- en wandelmagazine van Toerisme Oost-Vlaanderen, en met VeertienAchttien, een eenmalig magazine over de Eerste Wereldoorlog in opdracht van Erfgoedcel Terf en Toerisme Leiestreek. Hout vasthouden!
Het juryrapport over Amore:
Prachtig gemaakt. Vol originele keuzes. De liefde waarmee dit medium tot stand komt spat er van af. Thomas More Hogeschool verenigt zeven campussen, verspreid over de Kempense regio. Het magazine Amore helpt om de fusie in de hoofden van studenten, docenten en medewerkers te krijgen en de verschillende campussen dichter bij elkaar te brengen.
De pijlers 'Wij, Werk en Wereld (3W's)' maken het magazine toegankelijk en herkenbaar voor iedereen. Het magazine past in een brede campagne om Thomas More als hogeschool op de kaart te zetten, met een nieuwe website, een nieuwe huisstijl en een reeks virale filmpjes op het internet. Door Instagrambeelden in het blad op te nemen en via tussentijdse posts op Facebook slaat het magazine ook de brug naar social media.
Door het kleine formaat laat Amore zich gemakkelijk in een boekentas of laptopsleeve glijden. Bovendien blijft de digitale versie dankzij het tabletformaat ook gemakkelijk op mobiele schermen lezen zonder de pagina's te vergroten.
Leuk dat studenten betrokken worden bij de totstandkoming; hun enthousiasme proef je op elke pagina. Het blad ademt deze tijd.
Interview met genomineerde over hun case
Vorig jaar zijn in aanloop van de Grand Prix 2013, Bart de Vliegher en Marlies Nachtegaele van Stapel Magazines geinterviewd over hun magazine Amore, en vertellen ze erover in 180 seconden.
Ook een Grand Prix winnen?
Zend je case in voor 12 september op grandprixcm.nl.
Lees meer over de prijs op de website van de Grand Prix Content Marketing en het voorafgaande Content Marketing Congres.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing