Podcast: hoe buyer persona's je contentmarketing kunnen verpesten
- Content
- 4 aug 2014 @ 11:24
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Trends
- 4 aug 2014 @ 11:24
- Redactie Contentmarketing
Kopers zijn niet hetzelfde als een publiek. Daarom zou je ook niet moeten spreken van een 'contentstrategie', maar van een 'publieksstrategie'. Je moet achterhalen welke mensen klant zouden kunnen worden en waarin ze geloven, wat ze denken en voelen en waarom dat zo is. Buyer persona's kunnen hier een onderdeel van uitmaken, maar niet in het begin wanneer mensen nog gewoon publiek zijn. Buyer persona's moeten pas opgebouwd worden als de publiekssegmenten zijn gedefinieerd. Daarover gaat deze podcast van Marketing Companion.
Het stuk over buyer persona's start na ongeveer 10 minuten (1/3e van de totale lengte) van de podcast. Lees meer over de visie van Tom Webster uit de podcast op zijn weblog brandsavant.com.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
- Uitslag Corporate Content Awards -... 13-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing