ABN AMRO genomineerd voor Efma Accenture Digital Marketing Award

ABN AMRO genomineerd voor Efma Accenture Digital Marketing Award
  • Content
  • 22 sep 2014 @ 10:30
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardsDigitaal

Met het concept ‘Always On’ Content and Dialogue Online is ABN AMRO een van de zes kanshebbers voor de Efma Accenture Award in de categorie Digital Marketing. De internationale awards van Efma en Accenture worden toegekend aan de meest innovatieve concepten binnen de financiële sector.

ABN AMRO heeft het concept ontwikkeld om online de dialoog aan te gaan met (potentiële) klanten en hen te voorzien van objectieve informatie over financiële onderwerpen

Wonen
Het eerste succes van het concept is afkomstig van de campagne ‘Wonen’. Op het platform ‘Antwoorden van nu’ plaatst ABN AMRO geschreven content, infographics en video’s binnen dit thema. Vervolgens wordt social media ingezet om consumenten te attenderen op nieuwe informatie. Onderwerpen als restschuld, hypotheken en de situatie op de woningmarkt zorgen op social media voor inhoudelijke discussies. Het webcare-team van ABN AMRO neemt vervolgens actief deel aan deze discussies.

Resultaten
Het platform trekt 20.000 unieke bezoekers per week. Ook heeft ABN AMRO van de banken de hoogste online share of voice als het gaat om ‘wonen’ en ‘hypotheken’.

Uitreiking
Er zijn wereldwijd 592 aanmeldingen binnengekomen bij Emfa. Op 18 september maakte de organisatie de longlist met 66 genomineerde concepten binnen 11 categorieën bekend. Op de website van Efma kan gestemd worden op de genomineerden, nadat men is ingelogd. De Efma Accenture Awards worden woensdag 15 oktober uitgereikt in Barcelona. 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken