De 7 highlights van Content Marketing World 2014

De 7 highlights van Content Marketing World 2014
  • Content
  • 22 sep 2014 @ 10:38
  • Link
  • Platform Content
    Platform Content

    branche-organisatie in content marketing
    Plaform Content
  • Trends

Content Marketing World 2014 is onlangs gehouden in Cleveland. Dit jaarlijkse congres, georganiseerd door Content Marketing Institute, trok dit jaar 2.600 bezoekers uit 50 landen. Joe Pulizzi heeft op cmi.com de belangrijkste highlights voor je op een rij gezet. Belangrijkste conclusie: "We are no longer focused on simply determining what content marketing is and how to create it; we’ve progressed to working on how to make it more successful and how to integrate it into our organizations".

De 7 highlights van Content Marketing World 2014:

1. Documentatie

"While the importance of having a strategy for content marketing is likely obvious by now, did you know that it is equally as critical to document that strategy? Effective marketers are far more likely to 1) document their strategy and 2) follow it closely".

Pulizzi spreekt hierover aan de hand van de "Content Marketing Benchmarks, Budgets, and Trends research". 



2. Emotie
 
Andrew Davis deelde zijn vier elementen die essentieel zijn om een echt goed verhaal te vertellen:
  • Building suspense
  • Fostering aspiration
  • Driving empathy
  • Harnessing emotion 

3. Bereik

Julie Fleischer van Kraft, ging in op de manier waarop marketeers hun content kunnen promoten en legde de nadruk ook op paid media: “If you wouldn’t spend money behind it, they why do it?”. Effectieve content marketing impliceert dus het betalen voor het verkrijgen van bereik

4. Creativiteit

De creatie van creatieve content staat hoog op de agenda, maar het schijnt toch moeilijk te zijn om echt creatief te zijn. Zoals Joe zegt: "Creativity may not always be a part of the job a marketer is accustomed to working with, but it’s an essential muscle we need to learn to exercise. And, it doesn’t need to be time-consuming to do so." Denk out-of-the-box!

5. Ervaringen

Deze highlight is de minst interessante en het meest voor de handliggend: CMI’s Chief Strategy Officer Robert Rose bediscussieerde de belangrijke rol van marketing bij hetcreeren van waarde voor de consument: "Content is key to making that happen. If we create truly remarkable content, we enable amazing experiences for our customers. The more positive experiences we help to create with our customers, the more likely they are to become subscribers to our brand."

6. Authenticiteit en vrijgevigheid

Scott Stratten, President van Un-Marketing, vertelde tijdens zijn presentatie over de trend "that he feels is slowly turning the vital landscape of social media into a noisy wasteland that’s increasingly difficult to navigate: 'selfish social'. Dit is content dat niet toevoegd aan het sociale ecosysteem. Het geeft geen waarde; het is alleen maar een reactie op een boodschap. 

Stratten probeert dit tegen te gaan door contentmarketeers aan te moedigen dat ze: "be more genuine in how and when they communicate on Twitter and other social networks: There’s a difference between being real-time and just being real". 

7. Keuze

Kevin Spacey focuste op het thema 'keuze'. Hij vertelde over hoe Netflix mensen de keuze geeft "to watch shows on a schedule that’s spread out, or binge watch episodes all at once". Hij vertelt: “Appointment viewing is likely more behind us than in front of us.”

Deze highlights zijn afkomstig van de blogpost van Joe Pulizzi. Lees meer over de highlights op cmi.com.

Platform Content

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken