Digitale FD nu direct voor iedereen op maat
- Content
- 29 sep 2014 @ 12:12
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - DigitaalJournalistiek
- 29 sep 2014 @ 12:12
- Redactie Contentmarketing
Het FD lanceert vandaag een compleet nieuwe website met de unieke mogelijkheid nieuws en achtergrondverhalen te personaliseren. "De FD-redactie levert de hele dag nieuws op maat", zegt FD-hoofdredacteur Jan Bonjer. Abonnees kunnen door middel van trefwoorden hun eigen gepersonaliseerde nieuwspagina samenstellen.
Om de digital first strategie te kunnen uitvoeren, is de redactie van Het Financieele Dagblad in september op een andere manier gaan werken. De schrijvende redacteuren werken platformonafhankelijk. De eindredactie, vormgeving en webredactie zijn opgegaan in een geïntegreerde redactiegroep die zowel de digitale als printuitgaven van het FD tot stand brengt.
Met deze vernieuwingsslag wil het FD ook digitaal leidend zijn op het gebied van financieel economisch nieuws. Met een dagelijks digitaal overzicht om 17:00 uur van de belangrijke nieuwsontwikkelingen en opmerkelijke verhalen bij de internationale zakenmedia wil het FD een internationale gidsfunctie vervullen. Ook op andere vaste tijdstippen komt het FD met bijzondere digitale rubrieken.
Het nieuwe FD.nl bestaat uit de volgende drie onderdelen:
- Home: de sterk gevisualiseerde onderwerpselectie van de FD-redactie met vaste updates, zoals het dagelijkse Nieuws in Beeld en Around the World.
- Mijn nieuws: de unieke optie om al het nieuws op maat op één plek op basis van eigen voorkeuren te presenteren.
- Tijdlijn: de laatste nieuwsfeiten chronologisch en overzichtelijk gepresenteerd; met de bekende betrouwbaarheid van het FD.
Voortaan zijn alle nieuwsberichten, analyses, achtergrondartikelen en interviews van de FD-redactie direct digitaal beschikbaar voor de abonnees. "Als een redacteur om 16:00 uur klaar is met zijn artikel, is er geen reden meer om abonnees meer dan 12 uur te laten wachten voordat ze dat artikel in de papieren krant kunnen lezen", zegt Bonjer. Dat artikel is meteen digitaal beschikbaar. De ochtend blijft evenwel een belangrijk publicatiemoment voor het FD. Bijzondere primeurs worden ’s ochtends simultaan op de website en in de krant gepubliceerd.
Bezoekers lezen de artikelen op FD.nl even gemakkelijk op desktop, tablet of smartphone omdat de site responsive is. "Dit betekent dat het FD altijd en overal beschikbaar is via alle (mobiele) apparaten opdat men snel en eenvoudig kan doordringen tot de kern van het zakelijke nieuws", aldus Bonjer.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing