Afterglow: nieuwe film in campagne Philips Ambilight

Afterglow: nieuwe film in campagne Philips Ambilight
  • Content
  • 20 okt 2014 @ 14:15
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded contentVideo

Sinds 19 oktober is de skivideo ‘Afterglow’ te zien op het YouTube-kanaal en de Facebookpagina van Philips TV en op www.philips.com/ambilight. Het is de tweede korte film in een serie voor de lopende ‘Beyond the ordinary’-campagne van Philips Ambilight. De film, die drie topskiërs laat zien in barre, maar prachtig verlichte omstandigheden, heeft inmiddels al een aantal prijzen gewonnen.

Sweetgrass Productions, gespecialiseerd in ski- en sportfilms, laat in Afterglow nachtopnames zien van Chris Benchetler, Daron Rahlves, Pep Fujas en Eric Hjorleifson. Deze freeriders, gehuld in op maat gemaakte, led-verlichte jassen, daalden buiten de gebaande pistes af langs kleurrijk verlichte hellingen van poedersneeuw.

Het project nam zes maanden in beslag en vereiste een zorgvuldige planning. De te gebruiken apparatuur moest bestand zijn tegen de barre omstandigheden en er moest bijna vijf ton aan apparatuur en benodigdheden, met behulp van helikopters en sleeën, naar de bergtoppen van Alaska en British Columbia worden gebracht. Het maken van de nachtopnames duurde twee maanden.

Op het toonaangevende freeski-filmfestival iF3, vorige maand in het Canadese Montreal, sleepten de makers van Afterglow de prijs voor de beste korte film én de beste cinematografie in de wacht. De film van Sweetgrass Productions wordt geprezen als ‘cinematografisch één van de meest diepzinnige skifilms ooit gemaakt’. Het Amerikaanse lifestyle- en adventuremagazine ‘Outside’ noemde de film niet alleen de meest fascinerende skifilm van het jaar, maar ziet in Afterglow ook de toekomst van de adventurefilm. 



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken