Content business wordt employee business

Content business wordt employee business
  • Content
  • 23 okt 2014 @ 10:53
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Onderzoek

'Content kan of moet niet meer centraal worden gecontroleerd door een organisatie of een merk. Zo geven ook de medewerkers de stem van de organisatie vorm. Content business is dus employee business geworden. En deze omslag maakt de content business complexer, maar ook dynamischer en interessanter'. Aldus Dr. Joost Verhoeven, universitair docent Corporate Communicatie aan de Universiteit van Amsterdam. Hij komt spreken op het Customer Media Congres en wij spraken alvast met hem.

Het thema van het Customer Media Congres is 'Organizing the content business', want de grootste uitdaging binnen contentmarketing is toch vaak de productie van voldoende en relevante content. Veel content zit bij de mensen en medewerkers van je bedrijf. Dit betekent dat de medewerkers in het hele contentproces centraal zouden moeten staan. Zowel in de productie ervan als in de distributie ervan. De lezing van joost Verhoeven gaat over de distributie want zijn onderzoek betreft de sociale mediagedragingen van medewerkers (en crisiscommunicatie) in organisaties.

Uit onderzoek van Joost blijkt namelijk dat medewerkers een aanzienlijke stem hebben over hun werk op sociale media: Eenderde van de medewerkers publiceert wel eens berichten op sociale media over het werk. Joost: 'Ik ga het hebben over wat en waarom medewerkers over werk schrijven op hun persoonlijke sociale-mediaprofielen, en welke consequenties dit heeft voor corporate branding, personal branding en personal well-being. Het gaat zowel over kansen en over de risico’s.'

In deze sessie biedt Joost dus een inkijk in het wetenschappelijke onderzoek naar de werk-gerelateerde sociale-mediagedragingen van medewerkers: Wat doen medewerkers op sociale media? Waarom doen ze dat? Welke consequenties hebben sociale media voor imago en reputatie? en waar moet je met medewerkers afspraken over maken en hoe?

Waarom mag je het Customer Media Congres volgens Joost niet missen? 'Omdat je hier een gedegen, onderbouwd verhaal te horen krijgt'.

Kom ook naar het Customer Media Congres en leer meer over 'Organising the content business'.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken