Contentmarketing: inspanningen zijn hoog en het effect is laag?

Contentmarketing: inspanningen zijn hoog en het effect is laag?
  • Content
  • 27 okt 2014 @ 11:31
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Trends

Het komt geregeld voor dat de contentmarketinginspanningen hoog zijn, maar dat uit effectmetingen blijkt dat de opbrengsten laag zijn. Hoe komt dit en wat kun je eraan doen? Volgens Atie de Heer, oprichter van Data Direction en spreker op het Customer Media Congres ligt dat aan het feit dat organisaties veel kanalen/middelen inzetten zonder goed na te denken over de organisatie en de samenhang ervan. Om contentmarketing effectief in te zetten, moet deze instelling veranderen. Wij spraken Atie alvast in aanloop naar het congres.

Doordat veel organisaties hun kanalen inzetten zonder goed na te denken over de organisatie en samenhang ervan, is het gevolg ervan dat er een grote diversiteit is van boodschappen naar dezelfde doelgroepen. Atie: 'Klanten (en zeker ook medewerker) raken daarvan in de war'

Om de contentmarketinginspanningen effectief te laten zijn is die verwarring bij de medewerkers op zijn zachts gezegd onhandig. Atie: 'Om elke dag enthousiast en gemotiveerd te werken met en voor klanten moeten medewerkers het verhaal heel goed kennen. Ze moeten nu immers als geen ander de dialoog met klanten, prospects en stakeholders aangaan en vasthouden. Medewerkers het verhaal te laten vertellen aan klanten met dezelfde boodschap als de website, social media, het magazine en Facebook kan niet zonder een goede contentstrategie. Dat kan zeker niet zonder het zorgvuldig en duurzaam managen van content voor de interne én de externe doelgroepen'.

Atie gaat tijdens het congres hierop in door te vertellen hoe organisaties aan medewerkers en klanten consistent en integraal dezelfde boodschap kunnen vertellen. Met als doel:

  • dat klant en medewerkers zich verbonden voelen aan de organisatie
  • dat de klant nooit voor verrassingen komt te staan.

Dit doet zij door aan de hand van theorie en veel praktijk zien wat content organizing inhoudt en hoe de prestaties van content omnichannel succesvol gemanaged kunnen worden. Atie is (volgens ons) dan ook de juiste persoon die dit kan vertellen. Want zij adviseert en ondersteunt met Data Direction organisaties over content organizing. Zodat organisaties content via elk kanaal (van brief tot social media) klantgericht en integraal kunnen toepassen. Het resultaat: een open en transparante dialoog en een hogere klantenbinding. 

Waarom mag je het Customer Media Congres volgens Atie niet missen? 'Alle actuele onderwerpen van het vak komen aan bod'. 
Je ontmoet er interessante vakmensen. In een dag ben je weer helemaal bijgepraat.

Kom ook naar het Customer Media Congres en leer meer over 'Organising the content business'.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken