Contentmarketingbureau Label is LBL
- Content
- 14 okt 2014 @ 15:07
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Trends
- 14 okt 2014 @ 15:07
- Redactie Contentmarketing
De laatste jaren is Label gegroeid van bladenmakers tot een contentmarketingbureau. Sinds september hebben ze daarom een nieuwe naam, uiterlijk en website. Voorheen deelden de mensen van LBL hun kennis en zichten via hun magazine Labelmag, vanaf nu doen ze dat via de nieuwe website lbl.nl. We spraken Willem Vierdag, eigenaar van LBL, over deze veranderingen.
Willem: 'De belangrijkste reden voor alle veranderingen is dat we de afgelopen jaren gegroeid zijn van bladenmakers naar contentmarketingexperts. Ook onze visie op het vak heeft zich ontwikkeld, waarbij we nu uitgaan van ons eigen LBL-model. Dit model gaat uit van één 'contentbak' en diverse middelen, zoals magazines, online platforms en video, terwijl we vroeger sterk vanuit tijdschriften dachten.
Het feit dat Marco Derksen (oprichter Marketingfacts en online strategiebureau Upstream) als digitaal strateeg werkzaam is bij LBL heeft deze ontwikkeling sterk gestimuleerd. Inmiddels bestaat ons netwerk uit ruim vijftig contentmarketingexperts, waarvan zo'n twintig bij LBL in dienst. Ons netwerk bevat superspecialisten op het gebied van Facebook en LinkedIn, maar ook search engine specialisten.
Om deze transformatie te markeren hebben wij de naam, ons uiterlijk en onze website vernieuwd. Ten opzichte van zo'n anderhalf jaar geleden zijn wij feitelijk een nieuw bureau. De naam heeft geen betekenis; LBL is een samentrekking van Label. Wij gebruikten lbl.nl al voor onze website en e-mailadressen. Bijkomend voordeel is dat LBL qua zoekmachine-optimalisatie veel beter scoort dan het meer generieke Label.'
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing