Contentmarketingbureau Label is LBL

Contentmarketingbureau Label is LBL
  • Content
  • 14 okt 2014 @ 15:07
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Trends

De laatste jaren is Label gegroeid van bladenmakers tot een contentmarketingbureau. Sinds september hebben ze daarom een nieuwe naam, uiterlijk en website. Voorheen deelden de mensen van LBL hun kennis en zichten via hun magazine Labelmag, vanaf nu doen ze dat via de nieuwe website lbl.nl. We spraken Willem Vierdag, eigenaar van LBL, over deze veranderingen.

Willem: 'De belangrijkste reden voor alle veranderingen is dat we de afgelopen jaren gegroeid zijn van bladenmakers naar contentmarketingexperts. Ook onze visie op het vak heeft zich ontwikkeld, waarbij we nu uitgaan van ons eigen LBL-model. Dit model gaat uit van één 'contentbak' en diverse middelen, zoals magazines, online platforms en video, terwijl we vroeger sterk vanuit tijdschriften dachten.

Het feit dat Marco Derksen (oprichter Marketingfacts en online strategiebureau Upstream) als digitaal strateeg werkzaam is bij LBL heeft deze ontwikkeling sterk gestimuleerd. Inmiddels bestaat ons netwerk uit ruim vijftig contentmarketingexperts, waarvan zo'n twintig bij LBL in dienst. Ons netwerk bevat superspecialisten op het gebied van Facebook en LinkedIn, maar ook search engine specialisten.

Om deze transformatie te markeren hebben wij de naam, ons uiterlijk en onze website vernieuwd. Ten opzichte van zo'n anderhalf jaar geleden zijn wij feitelijk een nieuw bureau. De naam heeft geen betekenis; LBL is een samentrekking van Label. Wij gebruikten lbl.nl al voor onze website en e-mailadressen. Bijkomend voordeel is dat LBL qua zoekmachine-optimalisatie veel beter scoort dan het meer generieke Label.'

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken