Grolsch gaat in nieuw televisieprogramma op zoek naar Meesterproever
- Content
- 3 okt 2014 @ 15:44
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Branded content
- 3 okt 2014 @ 15:44
- Redactie Contentmarketing
Morgen beleeft het nieuwe televisieprogramma ‘Brouwersch’ zijn première. Hierin strijden vier mannelijke BN’ers om de titel van Meesterproever bij Grolsch. Met beperkte middelen en een minimaal budget moeten zij proberen hun eigen perfecte bier te brouwen. Brouwersch bestaat uit een serie van zeven korte afleveringen en zal op zowel televisiezender Veronica, als op YouTube en Facebook van Grolsch uitgezonden worden. Brouwersch is een concept van mediabureau MEC en wordt geproduceerd door Towel Media.
De wereld van het bierbrouwen
In het televisieprogramma ‘Brouwersch’ worden vier jonge mannen gevolgd die de kijker meenemen in de wereld van het bierbrouwen. Tijdens de afleveringen wordt het leerproces van deze mannen gecombineerd met verhalen over de kwaliteit en het vakmanschap van Grolsch.
Volgens Adam Murphy, Marketing Manager Grolsch, 'Het medialandschap is voortdurend aan het veranderen en de consument maakt steeds bewustere keuzes. Dit vraagt om een andere communicatieaanpak. Met Brouwersch heeft Grolsch een mooi platform ontwikkeld om vakmanschap onder de aandacht te brengen en kunnen we aan heel Nederland laten zien dat Grolsch ook na bijna 400 jaar nog steeds vooruitstrevend is.'
Rik toe Water, Creative Director bij MEC: 'MEC kreeg de opdracht om de rijke geschiedenis van 400 jaar Grolsch op een speelse en eigentijdse manier te vertellen. Niet via de gebruikelijke TVC, maar via branded content en online video. Dit hebben we gedaan door alle verhalen op te hangen aan het bierbrouwproces. Het resultaat is een spannende strijd tussen twee teams, die de doelgroep zijn, kennen en aanspreken, om Meesterproever te worden.'
BN’ers strijden om de beste brouwkwaliteit
Het televisieprogramma kent twee teams met in totaal vier deelnemers: Simon Zijlemans (game-journalist) en JayJay Boske (sportman en presentator) strijden tegen Sol Wortelboer (presentator) en Rilan Tweets (singer-songwriter). Aangezien de deelnemers kans maken om ‘Grolsch Meesterproever’ te worden, is een vakkundige jury ingeschakeld bestaande uit drie ervaren Grolsch vakmannen. Zij kennen het merk, de afkomst en het bierbrouwproces al jaren als geen ander.
Brouwersch kijken
Brouwersch is vanaf zaterdag 4 oktober wekelijks te zien op televisiezender Veronica om 00.15 uur (nacht van zaterdag op zondag). Vanaf maandag 6 oktober 10.00 uur is de eerste aflevering van Brouwersch via de Grolsch Youtube en Facebook kanalen te zien.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing