Nieuwe advertentiemodellen in muziekindustrie
- Content
- 6 okt 2014 @ 10:47
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Verdienmodellen
- 6 okt 2014 @ 10:47
- Redactie Contentmarketing
In NRC Q stond een interessant artikel, geschreven door Peter van der Ploeg, over nieuwe verdienmodellen in de muziekindustrie. Het Britse advertentiebedrijf Mirriad plakt digitale posters aan muren in al bestaande muziekvideo's. Dit gebeurt dus niet tijdens het maken van een clip, maar gewoon achteraf. Een bestaande vorm van branded content, maar op een nieuwe manier geintegreerd in de (redactionele) content.
En we gaan deze vorm van branded content vaker tegenkomen: Mirriad heeft deze week namelijk een deal gesloten met het grootste platenlabel ter wereld, Universal Music Group. Samen hopen ze de advertentiemodellen in de muziekindustrie te veranderen. Want de nu alom aanwezige pre-rolls (advertenties aan het begin van een video waar je op moet wachten) zijn vaak makkelijk te skippen en anders wel te negeren. De slogan van Mirriad is niet voor niets ‘adverteren voor de skip-generatie’.
De eerste campagne waar dit nieuwe advertentiemodel mee wordt gelanceerd is van likeurmerk Grand Marnier. Dat merk is ook ineens te zien in een ruim 47 miljoen keer bekeken video van boyband Far East Movement, voor ‘Rocketeer’. Uit 2010.
Bekijk de voorbeelden en lees het hele artikel op NRCQ.nl
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing