Nieuwe branded content van ECCO: De Volgende Stap

Nieuwe branded content van ECCO: De Volgende Stap
  • Content
  • 14 okt 2014 @ 15:47
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded content

ECCO plaatst vrouwelijke doelgroep in spotlight nieuwe campagne. Vanaf 29 oktober om 22.30 uur is bij Net5 in het programma ‘De Volgende Stap’ te zien hoe zes bekende Nederlandse vrouwen samen met een dierbaar familielid op een onvergetelijke reis met acteur en presentator Sebastiaan Labrie gaan.

Het grootste deel van de vrouwelijke doelgroep van ECCO is dertiger of veertiger en die jaren worden vaak gezien als ‘de jaren waarin het allemaal moet gebeuren’. Maar wat moet er dan precies gebeuren? En wat als dat niet lukt op de manier die je voor ogen had? Claudia Peters, Regional Marketing Manager West bij ECCO; 'Deze en vele anderen vragen boeien ons. ECCO probeert producten te ontwikkelen die deel uitmaken van het leven van deze vrouwen en daarom willen we meer weten over haar drijfveer en haar blik op de toekomst. Deze nieuwsgierigheid vormde de basis voor ‘De Volgende Stap’, onze nieuwe campagne in mooie samenwerking met Net5.'

Zo gaat schrijfster Susan Smit met haar moeder naar Scandinavië en reist journaliste en presentatrice Sandra Schuurhof met haar halfzus Ellen Dikker naar IJsland. Ook actrice en regisseuse Sanne Vogel, paralympisch snowboardster Bibian Mentel, DJ Isis en actrice Elle van Rijn laten zich op reis inspireren. Samen met hun dierbaren bespreken zij waar ze momenteel staan in het leven en wat hun ‘volgende stap’ zal zijn. Aan het eind van de trip vraagt Sebastiaan hen een inspirerende ambitie te vereeuwigen op een stenen tegeltje.



Geïntegreerde campagne
Voor ECCO luidt de eerste aflevering van het programma ‘De Volgende Stap’ op 29 oktober de start in van de gelijknamige nieuwe marketing campagne. Zo wordt de AW14 ECCO collectie gedragen door de zes bekende vrouwen en wordt deze extra onder de aandacht gebracht door middel van online en instore activatie. Ook voor, tijdens en na het televisieprogramma zal hier door middel van digitale billboards aandacht aan worden besteed.

Om de vertaling te maken naar de Nederlandse vrouw wordt in de ECCO winkels een actie gehouden waarbij klanten die een paar schoenen passen en daarin een ‘volgende stap’ maken direct meedingen naar een mooie reis naar Kopenhagen, een mooi paar ECCO schoenen of een mooie ECCO tas. Een tweede reis naar Kopenhagen kan gewonnen worden via de 'De Volgende Stap Facebook-App’. Daar kunnen deelnemers persoonlijke ambities formuleren op een digitaal tegeltje. De mooiste inzendingen dingen mee naar een reis naar Kopenhagen en na deelname kan de inzending besteld worden op een echt stenen tegeltje. Naast Net5 is ook het magazine Flair nauw betrokken bij de campagne en zal gedurende de maanden oktober en november veel aandacht besteed worden aan de AW14 ECCO producten. 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken