C&A: advertentie in printmagazine met Like-knoppen
- Content
- 24 okt 2014 @ 10:16
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune
- 24 okt 2014 @ 10:16
- Redactie Contentmarketing
De Braziliaanse C&A heeft 'Like Ads' gecreëerd. Hierbij kunnen lezers in een advertentie in een papieren tijdschrift de producten op Facebook liken door op de Like-knoppen te klikken die in het printmagazine geïntegreerd zijn.
Advertentiebureau DM9DDB heeft deze advertentie gecreeerd en de advertentie is geplaatst in een speciale editie van celebrity magazine Contigo. Het tijdschrift was alleen beschikbaar voor mensen die zich via Facebook hadden geregistreerd voor een exemplaar.
De geintegreerde Like-knoppen zijn gemaakt met behulp van technologie van Microsoft en van telecombedrijf TIM Brasil, en de knop bestond uit een chip die gelinked was aan het facebookaccount van elke lezer (daarom was registratie via FB noodzakelijk).
De advertentie bestond uit twee modellen die kleding van C&A droegen en elk model had zijn eigen like-knop. Door op een van de twee knoppen te drukken kon je je voorkeur aangeven. Wanneer de lezer op een knop drukte, ging een LED schijnen om aan te geven dat hun stem was aangekomen. Het indrukken van de knop resulteerde direct in een automatisch geplaatste post op de Facebookpagina van de lezer, zodat vrienden direct konden zien welk model ze uitkozen. Op hetzelfde moment werd de stem ook naar de C&A-vestiging MorumbiShopping gestuurd, waar het aantal Facebook-likes direct werd getoond.
Bron: springwise.com
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing