Weekbladpers Media neemt Tracks&Trails over

Weekbladpers Media neemt Tracks&Trails over
  • Content
  • 14 okt 2014 @ 15:17
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded contentDigitaal

Weekbladpers Media neemt een meerderheidsbelang in Tracks&Trails, een multimediaal outdoor-platform, gericht op actieve sporters. Hiking, trailrunning, mountainbiken maar ook skiën, langlaufen en sneeuwschoen-wandelen. Tracks&Trails informeert over activiteiten, bestemmingen, locaties en materialen die de beleving van de sportieve activiteit bevorderen.

Het Tracks&Trails-platform bestaat per seizoen (zomer, winter) uit een serie TV-uitzendingen, een magazine, een website met gekoppelde social media met een royaal aanbod aan video content. De TV-afleveringen mogen rekenen op een gemiddeld bereik van 175.000 kijkers terwijl het magazine een verspreide oplage kent van 101.000 exemplaren naar een geïnteresseerde doelgroep. Hiermee is Tracks&Trails het grootste media outdoor-platform in Nederland.

Tracks&Trails en Runner’s World gaan samen binnen Weekbladpers Media het domein Actief Leven vormen. Een 360 graden uitgeefplatform waarmee de markt voor actieve sporters cross mediaal wordt bediend. Adri Ulfman, initiatiefnemer van Tracks&Trails, en Wouter van der Meulen, uitgever Actief Leven, zullen het platform leiden.

Hylke van der Meer, directeur Weekbladpers Media: ‘Tracks&Trails heeft naast een print- en onlineproduct ook een video-format met o.a. uitzendingen via RTL4, maar ook embedded video op de websites van de sportbonden. Dit is voor Weekbladpers een nieuw en interessant concept met bijbehorend verdienmodel. Het helpt ons onder meer om aantrekkelijke videoproducten te maken. Ik geloof sterk in video; daar willen wij meer mee doen.’

Adri Ulfman, directeur 12Snap: ‘Tracks&Trails heeft zich snel ontwikkeld tot het grootste outdoor-mediaplatform in Nederland. Om de inhoudelijke groei verder gestalte te geven is een sterke partner nodig. Maar ook een betrokken partner. En dat is Weekbladpers. De focus binnen Weekbladpers op sterke redactionele content alsmede het commitment om video intensief in te zetten, zijn de belangrijkste redenen om de samenwerking met Weekbladpers Media te omarmen en de propositie van Tracks&Trails in de toekomst verder uit te bouwen.


 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken