25 Waarheden in contentmarketing

25 Waarheden in contentmarketing
  • Content
  • 28 nov 2014 @ 09:14
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnderzoekTrendsStorytellingBranded content

Joe Pulizzi , oprichter van het Content Marketing Institute, laat ons in zijn CMI nieuwsbrief delen in zijn 25 contentmarketing waarheden. ‘We redden er de wereld niet mee’, zegt hij, ‘maar als we deze in de praktijk brengen, geloof ik dat we zowel de mensen als ons bedrijf een dienst kunnen bewijzen.’

De grootvader van Pulizzi bracht hem op het idee zich te specialiseren in contentmarketing. ‘Mijn grootvader Leo Groff was begrafenisondernemer. Hij leerde mij twee dingen namelijk dat het helpen van anderen het allerbelangrijkste is en dat je met goede verhalen overal terecht kunt. En hij is ook de reden dat ik deze kennis met iedereen wil delen!’

25 Waarheden:

1. De content is belangrijker dan het aanbod.
2. Een klantrelatie houdt niet op na de betaling.
3. Marketing in print gaat verder dan een rondje dagbladen.
4. ‘Zelf de content zijn’ is belangrijker dan ‘over de content praten’.
5. Iemand storen heeft geen waarde: bruikbaarheid wel.
6. Interne marketing gaat altijd voor externe marketing.
7. Wat de klant wil, is belangrijker dan wat jij wilt verkopen.
8. De concurrentie kan alles kopiëren behalve jouw merk. Jouw manier van communiceren is het (enige) verschil.
9. Direct met je klant communiceren zou je eerste en beste keus moeten zijn.
10. Marketeers zijn al uitgevers (alleen begrijpen de meesten dat nog niet).
11. De traditionele uitgevers van vandaag zijn bang van marketeers.
12. Zonder content is een community onwaarschijnlijk, zo niet onmogelijk.
13. De marketing brochure zou alle strategische marketing plannen moeten loslaten.
14. Zorgen voor leads is slechts een klein deel van het marketingplaatje.
15. Een tekstschrijver inhuren is voor de meeste organisaties niet prettig maar noodzakelijk.
16. Om het even welk medium of welke provider, iemand probeert altijd iets te verkopen (ja, zelfs mediabedrijven).
17. Je schip vol content bouwen op gehuurd land is altijd een slechte investering.
18. 90 procent van alle corporate websites gaan alleen over zichzelf en vergeten de informatiebehoefte van de klant.
19. 90 procent van alle corporate websites zijn verschrikkelijk.
20. In de komende vijf tot zeven jaar zullen de corporate media de voornaamste content zijn waarmee klanten zich verbinden.
21. Het is een kopersmarkt: het traditionele verkoopproces is veranderd. Relevante content geeft bedrijven toegang tot het koopproces.
22. De Chief Content Officer is de CMO van de toekomst.
23. De cultuur eet strategie bij het ontbijt. Als we willen dat content marketing effectief is, moeten we dus eerst de cultuur veranderen.
24. De meest effectieve content marketeers documenteren hun plan en verwijzen er vaak naar.
25. Klanten willen geïnspireerd worden. Wees hun inspiratie!

(Bron: CMI)

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken