Generatiemarketing.nl doorbreekt begrip 50plus

Generatiemarketing.nl doorbreekt begrip 50plus
  • Content
  • 26 nov 2014 @ 10:00
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded contentTrendsOnderzoek

Terwijl Nederland in hoog tempo vergrijst, zijn marketing- en communicatieprofessionals zoekend en terughoudend in het inspelen op deze ontwikkeling. Dit wordt onder andere veroorzaakt door een gebrek aan succesvolle voorbeelden uit de markt. Reden voor NostalgieNet, PSH Media Sales en Diversions om Generatiemarketing.nl te lanceren. Deze website biedt een kennisbank van proposities gericht op ervaren doelgroepen.

William Burghout van Generatiemarketing.nl vertelt: ‘Marketeers begrijpen heel goed dat er geen gouden formule bestaat om ervaren doelgroepen aan te spreken. Uit de cases die we hebben verzameld blijkt dit ook: uiteenlopende invalshoeken leiden tot succes. Toch is er een duidelijke overeenkomst tussen de cases. Succesvolle organisaties zien 50plussers niet als melkkoe, maar durven te investeren in geschikte producten en diensten. Ze stoppen niet bij het opzetten van een campagne, maar voeren generatie-denken door in hun volledige organisatie.’

Piek in vergrijzing
Inspelen op de vergrijzing is geen overbodige luxe. Op dit moment is al 39 procent van de bevolking ouder dan 50 jaar, en dit percentage blijft stijgen. Naar verwachting wordt in 2040 het hoogtepunt bereikt: dan zal 44 procent van de Nederlanders als 50plusser te boek staan. Met behulp van generatiemarketing kunnen binnen het containerbegrip ‘50plus’ scherpe doelgroep profielen worden vastgesteld. En dat biedt houvast bij productontwikkeling en marktbenadering.
Generatiemarketing.nl. biedt een mix van interviews, achtergronden, e-books en een e-mailnieuwsservice. De initiatiefnemers nodigen bedrijven van harte uit hun Generatiemarketing-cases te delen op de website.

Over de initiatiefnemers
Generatiemarketing.nl is een initiatief van het digitale tvkanaal NostalgieNet, PSH Media Sales (crossmediale advetentieverkoop) en Diversions (e-business).

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken