Hoe wordt mijn bedrijf een social business?

Hoe wordt mijn bedrijf een social business?
  • Content
  • 11 nov 2014 @ 10:51
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Trends

Social Business is het einddoel. Maar het omarmen van een contentmarketing-cultuur is de eerste stap op weg naar een social business. Het is de eerste stap naar het creëren van marketing en sociale relaties die klanten eigenlijk willen. Hoe pak je dit nu praktisch aan? Daarover vertelt Tom De Baere op het Customer Media Congres op 20 november. Zijn sessie past precies bij het thema van het congres: Organising the content business.

Maar content en social business lijkt moeilijk. We kunnen allemaal boeken lezen en blogs volgen van opinieleiders en "tips-n-tricks" marketeers over hoe je nu eigenlijk "digitaal", "social" en "content" marketing moet doen. Terwijl elk jaar bedrijven meer en meer investeren in contentmarketing en sociale technologieën, zijn weinigen bereid om aandacht te geven aan de bedrijfscultuur die nodig is.

Daarom geeft Tom De Baere in zijn sessie op het Customer Media Congres antwoord op de volgende vragen:
– Waarom content marketing en social business niet zonder elkaar kunnen.
– Waarom effectieve content marketing onmogelijk is zonder een cultuurverandering
– Hoe doe je dat, werken aan je social business cultuur?
– Wat is er nodig om werknemers "mee" te krijgen?
– Hoe kun je je social business trainingen organiseren?
– Hoe organiseer je je intern om de content behoefte van klanten continu te voeden?
– Zo ontwikkel je een social business stappenplan.
– Technologieën en tools
– Hoe de C-suite overtuigen?

Door middel van heel veel "no-nonsense", voorbeelden en organisatiemodellen geeft Tom antwoorden en inspiratie over hoe je een "social business" kan worden.

Bekijk het hele dagprogramma en schrijf je in op customermediacongres.nl.
 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken