TEDxAmsterdam krijgt gebarentolk

TEDxAmsterdam krijgt gebarentolk
  • Content
  • 27 nov 2014 @ 09:49
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Vrijdag 28 november aanstaande vindt de zesde editie van TEDxAmsterdam plaats in de Stadsschouwburg in Amsterdam. Dit jaar met een driedubbele primeur: een virtual front row seat, gebarentolk en 'uitzending gemist voor Twitter' via online dienst SAAM. Er wordt gebruik gemaakt van internationale gebaren door CODA-tolken (native signers) en gebarentolken. Tijdens de livestreaming zijn de tolken te volgen en op het YouTube-kanaal worden de talks met gebarentaal geplaatst.

Verder krijgt iedereen de kans op de eerste rij van de Stadsschouwburg te zitten tijdens TEDxAmsterdam. Door het gebruik van virtual reality camera’s geeft de organisatie de mogelijkheid om via een Android smartphone en een virtual reality bril de gehele TEDxAmsterdam-beleving van buiten de schouwburg bijna real life te ervaren. Virtual reality is een belangrijke ontwikkeling in videoconsumptie. De komst van Google’s DIY virtual reality headset maakt het beschikbaar voor de massa. In VondelCS, of bij één van de andere externe viewlocaties, ligt een aantal Google headsets klaar; de livestream is ook thuis te volgen. Een soortgelijke headset kan worden aangeschaft via DODOcase. Zo meldt het persbericht.

Twitter Gemist
Online dienst SAAM introduceert ‘Twitter Gemist’ bij TEDxAmsterdam. Deze dienst brengt video en Twitter bij elkaar in één scherm. Hiermee kan het publiek niet alleen de TEDx-talks terugzien, maar ook de Twitter-discussie die de sprekers en performers teweeg hebben gebracht. SAAM is een online applicatie die toegepast kan worden op elk televisieprogramma of live-evenement dat via internet wordt uitgezonden. De dienst koppelt de twitterconversatie over een bepaald programma of evenement, aan de tijdlijn van de video. Als je een uitzending live kijkt, zie je tegelijkertijd de Twitterdiscussie ontvouwen; bij het terugkijken van een uitzending zie je het verloop van de discussie in één oogopslag.

Over TED en TEDxAmsterdam
TED is een non-profitorganisatie die zich richt op het verspreiden van 'Ideas worth spreading'. Het begon in 1984 in Californië met een vierdaagse conferentie over Technology, Entertainment en Design, maar inmiddels gaan de zogenaamde 'TEDTalks' over een veel breder scala aan onderwerpen. De jaarlijkse TED-conferentie nodigt de grote denkers en doeners van deze tijd - denk aan Bono, Bill Gates en Jamie Oliver - uit om hun 'Idea' inspirerend over te brengen. De randvoorwaarden: out-of-the-box denken en maximaal 18 minuten presenteren. Al deze TEDtalks staan online. TEDxAmsterdam is een onafhankelijk georganiseerd evenement in licentie van TED en heeft zich als eerste onafhankelijke TED-organisatie gewijd aan 'Ideas worth doing' om de verspreide ideeën ten uitvoer te brengen.

Livestreaming TEDxAmsterdam start vrijdag 28 november vanaf 10.00 uur via deze site.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken