Brand New Telly brengt meer lengte in verhaal
- Content
- 23 dec 2014 @ 00:05
- Link
-
Lisette Gerbrands
Eindredacteur / webredacteur MarketingTribune
BBP Media - MarketingTribune - Storytelling
- 23 dec 2014 @ 00:05
- Lisette Gerbrands
Brand New Telly gelooft dat content de nieuwe realiteit van het reclamevak is. Om hun credo ‘Great Content = Great Advertising’ kracht bij te zetten zal Merijn Aalbers in januari 2015 starten als Head of Business. In deze functie is hij samen met de business directors verantwoordelijk voor het nog beter inpassen van content voor opdrachtgevers. ‘We willen een duurzame relatie aangaan met klanten en ze op elk moment bedienen. Niet alleen wanneer we bezig zijn met een campagne, maar we willen de doelgroep op elk gewenst moment voorzien van relevante content’, aldus Aalbers.
Al vijftien jaar lang maakt Brand New Telly (BNTI) content waarbij ze zich richten op het maken van campagnes die meer teweeg brengen dan alleen zenden. Het idee is om te inspireren met communicatie. Campagnes die niet alleen maar gemaakt zijn om te zenden, maar die faciliteren in gespreksstof en die goed genoeg zijn om te bekijken en te delen. Owned en earned media zijn daarbij een belangrijk mediastuk en in het huidige Branded Content landschap probeert BNTI een nieuwe dimensie toe te voegen.
Redactionele invalshoek
Op zich is de aanstelling van Aalbers niks nieuws, ware het niet dat de focus meer gaat liggen op (hoofd)redactionele inslag. Voor opdrachtgevers wordt vanuit een andere invalshoek in kaart gebracht hoe zij het beste content kunnen bieden aan hun doelgroep op de lange termijn, waarbij het belangrijk is om niet alleen de focus te leggen op klassieke media die op korte termijn klanten aantrekt. De insteek van BNTI is juist dat content marketing en klassieke media elkaar gaan versterken en zo op zowel korte als lange termijn de juiste content kunnen bieden. Content marketing speelt een belangrijke rol, juist wanneer mensen niet bezig zijn met kopen, aldus Aalbers.
'Lengte brengen in een verhaal is een van de grootste uitdagingen voor veel merken. Je ziet mooie campagnes met een succesvolle video, een veel besproken onderzoek of een ander stuk goed bekeken content. Voorbeelden van goede series zijn al iets uitzonderlijker, maar je ziet echt te weinig cases die over een langere periode in staat zijn om een consistent verhaal te vertellen. Terwijl dit juist is waar content campagnes het verschil gaan maken. In de lengte. Daarom zijn we niet op zoek gegaan naar een traditionele head of business, maar veel meer naar een hoofdredacteur die als business partner van onze klanten kan werken', aldus Wouter van der Pauw, creative director Brand New Telly.
Biografie
Merijn Aalbers (Amsterdam, 1972) is na het behalen van zijn Havo-diploma aan de School voor Journalistiek in Utrecht gaan studeren. In 2000 studeerde hij af en ging hij aan de slag als copywriter en communicatie-adviseur bij Publicis in Amsterdam. Sinds 2007 is hij werkzaam bij Microsoft, waarvan vijf jaar als hoofdredacteur en tot heden als Director Apps, Media & Publishing. Merijn trad in 2014 als jurylid op voor de Annual Masters of Media Awards 2014 van de MediaWerkGroep. Dat Aalbers een unieke vorm heeft van content leveren blijkt wel uit het feit dat hij deze week door HP/De Tijd is uitgeroepen als #3 in de top10 grappigste Twitteraars in Nederland ooit. Benieuwd? Check dan zijn twitterprofiel en oordeel zelf.
-
Lisette Gerbrands
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Eindredacteur / webredacteur MarketingTribune
- Website:http://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
- campagnes
- branded content
- content
- storytelling
- Brand New Telly
- doelgroep
- communicatie
- lange termijn
- redactioneel
- reclame
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing