[GPCM14 Winnaars] Born05

[GPCM14 Winnaars] Born05
  • Content
  • 10 dec 2014 @ 05:00
  • Link
  • Lisette Gerbrands
    Lisette Gerbrands

    Eindredacteur / webredacteur MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Awards

De Grand Prix Content Marketing 2014 eind november was een geslaagde editie met vele winnaars. Zo ook Born05. Zij ontvingen de bekroningen in de categorie Online voor Beste Online Magazine en in de categorie Overige Bekroningen werden ze bekroond voor Beste Analytics. Genoeg om blij van te worden en ze te spreken. MarketingTribune stelde een aantal vragen aan deze winnaars. Dit keer vertelt ceo van Born05 Rogier IJzermans over zijn ervaringen.

Hoe vond u het commentaar van de jury?

'Goed, inhoudelijk commentaar. Ook wel echt nodig om de context van sommige keuzes te snappen. Zou daar zelf tijdens de uitreiking volgend jaar iets langer bij stil staan. Het is een inhoudelijke prijs, dus aandacht voor de inhoud van de uitreiking is minstens zo belangrijk als aandacht voor de vorm van de uitreiking.' 

Met welke prijs bent u het meest blij en wat betekent het winnen van deze prijzen voor jullie?

'Met de award voor bol.com zijn we erg blij, aangezien we al 8 jaar met Bol.com samenwerken en de prijs laat zien dat we nog ieder jaar beter worden met elkaar. De award voor ING is een bevestiging voor ons dat de oprichting van ons nieuwe bureau 5IVE succesvol is; Born05 heeft het vernieuwende long-read format ontwikkeld, waarbij 5IVE & ING vervolgens daarbinnen naadloos verder kunnen met de contentstrategy en hoogwaardige contentproductie.'

Welke prijs of award zou u nog eens willen willen?

'De schoonheid van ons vak is dat dat we over de lange termijn waarde toevoegen voor organisaties en eindgebruikers. Dat is alleen ook de zwakte, want dit is niet altijd sexy. Ik zie dat contentmarketing zich nu vooral focust op toegevoegde waarde middels verhalen en content, waarbij ik denk dat het vak doorgroeit naar waarde vermeerdering middels producten en diensten. Het vak heeft daardoor sterke strategen, verfrissende vernieuwers en all-time heroes nodig. Die het vak een eigen gezicht geven naar de markt. Ik wil met Born05 & 5IVE in alle drie die categorieën prijzen winnen in de toekomst.'

Prijzen

Hieronder staat de lijst met de door Born05 gewonnen prijzen. Aangevuld met het commentaar dat de jury gaf en de naam van de opdrachtgever.
Bekroningen Online: Beste Online Magazine (ING World)
Het juryoordeel: Serieuze onderwerpen en content, normaal verteld en uitnodigend gebracht. Uitstekend rekening gehouden met wie je wilt bereiken.
Bureau: Born05/5IVE
Opdrachtgever: ING

Overige bekroningen: Beste Analytics (Uitgelicht)
Het juryoordeel: De juiste content voor de juiste consument. Dagelijkse sturing op basis van feiten: Google, analytics en forecasting. Modelcase.
Bureau: Born05
Opdrachtgever: Bol.com

 

Wilt u het overzicht van alle uitgereikte prijzen, de winnaars en de gemaakte foto's nog eens op uw gemak doorlezen en bekijken? Ga dan naar www.grandprixcm.nl.

Lisette Gerbrands

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken