[GPCM14 Winnaars] ZB Communicatie & Media

[GPCM14 Winnaars] ZB Communicatie & Media
  • Content
  • 11 dec 2014 @ 16:15
  • Link
  • Lisette Gerbrands
    Lisette Gerbrands

    Eindredacteur / webredacteur MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Awards

De Grand Prix Content Marketing 2014 eind november was een geslaagde editie met vele winnaars. Zo ook ZB Communicatie & Media. Zij ontvingen de bekroningen een gouden award in de categorie Business to Business. In de categorie Business to Employee namen ze de gouden en bronzen award in ontvangst. Prijzen om blij van te worden en een goede reden om ze te spreken. MarketingTribune stelde een aantal vragen aan deze winnaars. Dit keer vertelt directeur ZB Communicatie & Media, Robbert Zantinge, over zijn ervaringen.

Jullie winnen drie keer, waarvan twee keer goud in een hoofdcategorie. Dat is opvallend.

'Vind je? Hahaha. Nee, je hebt gelijk. Vonden we zelf ook. We stuurden drie cases in en wonnen twee keer goud en één keer brons. Drie keer goud ging niet, omdat er twee cases in dezelfde categorie meededen.'

ZB is relatief een grote winnaar gezien de grootte van het bureau.

'Klopt. We zijn met 16 vaste mensen en werken met een grote schil freelancers. Dat doen we al meer dan twintig jaar zo. Ik geloof in een hybride bureau, waarin je wel focust op waar je goed in bent, maar waarbij je niet elke deelspecialisme door vaste mensen laat invullen.'

Waarom niet?

'Het gaat gewoon te snel op onderdelen. Wij doen strategie en het concept in huis en sturen grote projecten altijd zelf aan. Neem bijvoorbeeld de ontwikkeling van een complexe site. Daarvoor hebben we gespecialiseerde partners. Dat heeft ook z’n voordelen, want we denken écht middelenvrij. We hoeven niemand aan het werk te houden.'

Welke prijs zou je nog eens willen winnen?

'Geen een. Het is prachtig, maar geen noodzaak. Vorige week bleek uit een onderzoek dat een doelgroep van normaal gesproken onbereikbare en kritische ceo's ons concept waarderen met gemiddeld een 7,5 tot een 8,0. Dat telt.'

Prijzen
Hieronder het overzicht van de gewonnen prijzen door ZB Communicatie & Media, met daarbij het commentaar van de jury en de naam van de opdrachtgever. 
Awards Business to Business Goud (Leren van)
Het juryoordeel: Sterke uitvoering van heldere strategie. Goed voorbeeld van bereiken doelen via content. Ingezette middelen zijn complementair.
Bureau: ZB Communicatie & Media
Opdrachtgever: Pensioen Fonds Zorg en Welzijn (PFZW)

Awards Business to Employee Goud (My T-Share)
Het juryoordeel: Gedurfde, vernieuwende aanpak. Grote medewerkersbetrokkenheid, o.a. door feedback serieus te nemen. Snel, interactief, toegankelijk.
Bureau: ZB Communicatie & Media
Opdrachtgever: T-Mobile Netherlands BV

Brons (Teamwerk)
Het juryoordeel: Lef in interne communicatie door openbaar maken van interne informatie. Wisselwerking tussen Facebook en de andere middelen werkt.
Bureau: ZB Communicatie & Media
Opdrachtgever: BAM Rail

Wilt u het overzicht van alle uitgereikte prijzen, de winnaars en de gemaakte foto's nog eens op uw gemak doorlezen en bekijken? Ga dan naar www.grandprixcm.nl.

Lisette Gerbrands

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken