[GPCM14 Winnaars] ZB Communicatie & Media
- Content
- 11 dec 2014 @ 16:15
- Link
-
Lisette Gerbrands
Eindredacteur / webredacteur MarketingTribune
BBP Media - MarketingTribune - Awards
- 11 dec 2014 @ 16:15
- Lisette Gerbrands
De Grand Prix Content Marketing 2014 eind november was een geslaagde editie met vele winnaars. Zo ook ZB Communicatie & Media. Zij ontvingen de bekroningen een gouden award in de categorie Business to Business. In de categorie Business to Employee namen ze de gouden en bronzen award in ontvangst. Prijzen om blij van te worden en een goede reden om ze te spreken. MarketingTribune stelde een aantal vragen aan deze winnaars. Dit keer vertelt directeur ZB Communicatie & Media, Robbert Zantinge, over zijn ervaringen.
Jullie winnen drie keer, waarvan twee keer goud in een hoofdcategorie. Dat is opvallend.
'Vind je? Hahaha. Nee, je hebt gelijk. Vonden we zelf ook. We stuurden drie cases in en wonnen twee keer goud en één keer brons. Drie keer goud ging niet, omdat er twee cases in dezelfde categorie meededen.'
ZB is relatief een grote winnaar gezien de grootte van het bureau.
'Klopt. We zijn met 16 vaste mensen en werken met een grote schil freelancers. Dat doen we al meer dan twintig jaar zo. Ik geloof in een hybride bureau, waarin je wel focust op waar je goed in bent, maar waarbij je niet elke deelspecialisme door vaste mensen laat invullen.'
Waarom niet?
'Het gaat gewoon te snel op onderdelen. Wij doen strategie en het concept in huis en sturen grote projecten altijd zelf aan. Neem bijvoorbeeld de ontwikkeling van een complexe site. Daarvoor hebben we gespecialiseerde partners. Dat heeft ook z’n voordelen, want we denken écht middelenvrij. We hoeven niemand aan het werk te houden.'
Welke prijs zou je nog eens willen winnen?
'Geen een. Het is prachtig, maar geen noodzaak. Vorige week bleek uit een onderzoek dat een doelgroep van normaal gesproken onbereikbare en kritische ceo's ons concept waarderen met gemiddeld een 7,5 tot een 8,0. Dat telt.'
Prijzen
Hieronder het overzicht van de gewonnen prijzen door ZB Communicatie & Media, met daarbij het commentaar van de jury en de naam van de opdrachtgever.
Awards Business to Business
Goud (Leren van)
Het juryoordeel: Sterke uitvoering van heldere strategie. Goed voorbeeld van bereiken doelen via content. Ingezette middelen zijn complementair.
Bureau: ZB Communicatie & Media
Opdrachtgever: Pensioen Fonds Zorg en Welzijn (PFZW)
Awards Business to Employee
Goud (My T-Share)
Het juryoordeel: Gedurfde, vernieuwende aanpak. Grote medewerkersbetrokkenheid, o.a. door feedback serieus te nemen. Snel, interactief, toegankelijk.
Bureau: ZB Communicatie & Media
Opdrachtgever: T-Mobile Netherlands BV
Brons (Teamwerk)
Het juryoordeel: Lef in interne communicatie door openbaar maken van interne informatie. Wisselwerking tussen Facebook en de andere middelen werkt.
Bureau: ZB Communicatie & Media
Opdrachtgever: BAM Rail
Wilt u het overzicht van alle uitgereikte prijzen, de winnaars en de gemaakte foto's nog eens op uw gemak doorlezen en bekijken? Ga dan naar www.grandprixcm.nl.
-
Lisette Gerbrands
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Eindredacteur / webredacteur MarketingTribune
- Website:http://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
- customer media
- communicatie
- awards
- business to employee
- conten marketing
- business to business
- strategie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing