Michael Dobbs gaf les in storytelling

Michael Dobbs gaf les in storytelling
  • Content
  • 11 dec 2014 @ 09:38
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Storytelling

Michael Dobbs, de schrijver van de Netflix serie House of Cards was deze week in een volgepakt Rozentheater in Amsterdam om te vertellen hoe hij tot het meesterlijke verhaal van hoofdrolspelers Frank en Claire Underwood kwam. De rode draad was: ‘Alles draait om karakter, interactie en identificatie.’

Dobbs was de keynote speaker van het allereerste Masters in Storytelling evenement. Hij werkt momenteel werkt aan een nieuwe serie over Winston Churchill en gaf het gemêleerde publiek inzichten in hoe je een succesvolle serie kunt schrijven. ‘Hoe onzekerder ik ben tijdens mijn werk, hoe beter ik schrijf. Als je zelfvoldaan bent, dan presteer je niet meer.’

Seizoen 3
Dat House of Cards zo’n succes is, komt ook omdat Dobbs jarenlang gewerkt heeft in de regering van Thatcher in Groot-Brittannië. ‘It takes one to know one’, zegt Dobbs over het verwerken van al zijn ervaringen in de serie. In februari gaat seizoen 3 van start, Dobbs wilde er niets over zeggen, maar vertelde wel dat House of Cards weleens een serie zou kunnen zijn die we over twintig jaar nog steeds terugkijken. ‘Vooral door het onverwachte  binnen de serie, blijf je als kijker gekluisterd aan de buis’, zegt Marika Zijp, oprichter van Masters in Making en organisator van dit evenement.

Nieuw platform
Zijp wil met dit nieuwe platform, waarin masters en makers samenkomen om hun ervaringen te delen en hun doelen te behalen vanuit de filosofie SEE – LEARN – BECOME, ieder kwartaal een evenement neerzetten. De volgende is op 26 maart, met als keynote speaker Virginia Mouseler van The Wit, vaste gast van MIP TV, over TV Industrie Trends.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken