Branded Content Event
- Content
- 29 jan 2015 @ 10:42
- Link
-
Lisette Gerbrands
Eindredacteur / webredacteur MarketingTribune
BBP Media - MarketingTribune - Branded content
- 29 jan 2015 @ 10:42
- Lisette Gerbrands
Branded content is meer dan ooit in beweging. Contentmarketing en storytelling zijn breder toepasbaar voor het merk en kunnen juist een verdieping en verbreding aan gaan brengen in de verschillende vormen van branded content. De term branded content gaat al lang mee, maar is nog altijd relevant en in beweging. Dit komt omdat always on communicatie zich blijft ontwikkelen. Yvonne Bouwmeester van 3MO opent de dag met de vraag: Brands' met content, kunnen we dat allemaal? Vandaag proberen we daar achter te komen door middel van keynote, panelsessies et cetera. Het wordt niet makkelijk, maar het wordt wel heel interessant. Meer dan 30 sprekers delen vandaag hun visie en cases. Andrew Davis trapt af en vertelt hoe we vanaf morgen aan de slag moeten!
Davis', speciaal vandaag gekleed in een oranje overhemd en zelfde kleur stropdas, start over de gap die aanwezig is tussen informatie die je kunt consumeren en de perceived beschikbare informatie. Iedere dag produceren we met zijn allen enorm veel content in de hoop dat iemand dit oppakt en er iets mee doet. Maar er is zoveel content dat het niet meer behapbaar is. 'It is simply too much content to consume'.
Hij benadrukt dat je moet nadenken over hoe je als merk onderdeel kunt worden van de content die je deelt met je publiek. Het gaat over kwaliteit en niet over kwantiteit. Vanaf morgen moeten we ons richten op kwaliteit en niet op het zozeer meer creëren en delen content van. 'We moeten echt direct stoppen met meer en meer content creëren en starten met nadenken over hoe je een waardevolle aanbieder kunt zijn van relevante content. 'Treat your content like a product', aldus Davis.
'Geheimen' top-4
Hoe creëer je dan een content brand? Je moet gaan denken als een tv executive volgens Davis'. Het is daarbij belangrijk om de volgende 4 geheimen mee te nemen en eens goed over na te denken.
- Get richt, target a niche
- Exploit content holes
- Create a hook
- Think big!
Een laatste tip van Davis is het gaan gebruiken van Google Trends, volgens hem het meeste ondergewaardeerde en vooral gratis (!) tool. Start using it en stop met denken over marktaandeel, maar over marktgrootte.
De presentatie nog eens nalezen? Deze staat binnenkort op de site van www.brandedcontentevent.nl.
-
Lisette Gerbrands
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Eindredacteur / webredacteur MarketingTribune
- Website:http://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing