Branded Content Event

Branded Content Event
  • Content
  • 29 jan 2015 @ 10:42
  • Link
  • Lisette Gerbrands
    Lisette Gerbrands

    Eindredacteur / webredacteur MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Branded content

Branded content is meer dan ooit in beweging. Contentmarketing en storytelling zijn breder toepasbaar voor het merk en kunnen juist een verdieping en verbreding aan gaan brengen in de verschillende vormen van branded content. De term branded content gaat al lang mee, maar is nog altijd relevant en in beweging. Dit komt omdat always on communicatie zich blijft ontwikkelen. Yvonne Bouwmeester van 3MO opent de dag met de vraag: Brands' met content, kunnen we dat allemaal? Vandaag proberen we daar achter te komen door middel van keynote, panelsessies et cetera. Het wordt niet makkelijk, maar het wordt wel heel interessant. Meer dan 30 sprekers delen vandaag hun visie en cases. Andrew Davis trapt af en vertelt hoe we vanaf morgen aan de slag moeten!

Davis', speciaal vandaag gekleed in een oranje overhemd en zelfde kleur stropdas, start over de gap die aanwezig is tussen informatie die je kunt consumeren en de perceived beschikbare informatie. Iedere dag produceren we met zijn allen enorm veel content in de hoop dat iemand dit oppakt en er iets mee doet. Maar er is zoveel content dat het niet meer behapbaar is. 'It is simply too much content to consume'.

Hij benadrukt dat je moet nadenken over hoe je als merk onderdeel kunt worden van de content die je deelt met je publiek. Het gaat over kwaliteit en niet over kwantiteit. Vanaf morgen moeten we ons richten op kwaliteit en niet op het zozeer meer creëren en delen content van. 'We moeten echt direct stoppen met meer en meer content creëren en starten met nadenken over hoe je een waardevolle aanbieder kunt zijn van relevante content. 'Treat your content like a product', aldus Davis.

'Geheimen' top-4
Hoe creëer je dan een content brand? Je moet gaan denken als een tv executive volgens Davis'. Het is daarbij belangrijk om de volgende 4 geheimen mee te nemen en eens goed over na te denken. 

  1. Get richt, target a niche
  2. Exploit content holes
  3. Create a hook
  4. Think big!

Een laatste tip van Davis is het gaan gebruiken van Google Trends, volgens hem het meeste ondergewaardeerde en vooral gratis (!) tool. Start using it en stop met denken over marktaandeel, maar over marktgrootte.

De presentatie nog eens nalezen? Deze staat binnenkort op de site van www.brandedcontentevent.nl.

 

Lisette Gerbrands

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken