Chinese IT-bedrijven maken zelf content

Chinese IT-bedrijven maken zelf content
  • Content
  • 2 jan 2015 @ 14:03
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded contentVideoDigitaal

De Chinese internetbedrijven Baidu, Alibaba en Tencent (BAT) gaan zelf content produceren voor tablets en smartphones. Amazon en Netflix namen al eerder dit initiatief. Ook de Chinese YouTube Youku Tudou heeft plannen om zelf films te produceren. En Sohu.com, sinds kort eigenaar van videoplatform 56.com, gaat de investeringen in eigen content verdubbelen. Zo meldt The Holywood Reporter.

Baidu wil de rechten van zeker duizend Amerikaanse films kopen. Het concern wist via crowdfunding ook 3 miljoen dollar binnen te slepen voor de film The Golden Era van Ann Hui.
Alibaba houdt nu ook kantoor in Los Angeles om content in te kopen. Verder is Alibaba Pictures opgericht om eigen films te produceren én web-only drama’s. Alibaba heeft ook een belang in Lionsgate, producent van series als Mad Men en Weeds. Tencent, het bedrijf achter de berichtenapp WeChat, heeft nu ook een eigen filmdivisie, namelijk Tencent Movie Plus. Hou Tao van het Chinese entertaiment bedrijf Entgroup gaan de nieuwe studio’s slim te werk door content te produceren die gebaseerd is op eigen games. Van de games hebben de studio’s namelijk al de rechten in bezit. (Bron: Emerce)

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken