Chinese IT-bedrijven maken zelf content
- Content
- 2 jan 2015 @ 14:03
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Branded contentVideoDigitaal
- 2 jan 2015 @ 14:03
- Redactie Contentmarketing
De Chinese internetbedrijven Baidu, Alibaba en Tencent (BAT) gaan zelf content produceren voor tablets en smartphones. Amazon en Netflix namen al eerder dit initiatief. Ook de Chinese YouTube Youku Tudou heeft plannen om zelf films te produceren. En Sohu.com, sinds kort eigenaar van videoplatform 56.com, gaat de investeringen in eigen content verdubbelen. Zo meldt The Holywood Reporter.
Baidu wil de rechten van zeker duizend Amerikaanse films kopen. Het concern wist via crowdfunding ook 3 miljoen dollar binnen te slepen voor de film The Golden Era van Ann Hui.
Alibaba houdt nu ook kantoor in Los Angeles om content in te kopen. Verder is Alibaba Pictures opgericht om eigen films te produceren én web-only drama’s. Alibaba heeft ook een belang in Lionsgate, producent van series als Mad Men en Weeds. Tencent, het bedrijf achter de berichtenapp WeChat, heeft nu ook een eigen filmdivisie, namelijk Tencent Movie Plus. Hou Tao van het Chinese entertaiment bedrijf Entgroup gaan de nieuwe studio’s slim te werk door content te produceren die gebaseerd is op eigen games. Van de games hebben de studio’s namelijk al de rechten in bezit. (Bron: Emerce)
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
- Ziekenhuis lanceert wervingscampagne... 12-04-2024
- Snickers en Noa Lang maken en vragen... 09-04-2024
- Videoserie De Impact vraagt aandacht... 04-04-2024
- Nieuwe campagne Toegift brengt... 03-04-2024
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing