Eva Ruiz spreekt op Branded Content Event

Eva Ruiz spreekt  op Branded Content Event
  • Content
  • 26 jan 2015 @ 09:30
  • Link
  • Connie Lohuis
    Connie Lohuis

    Webredacteur Marketingtribune (Content)
    StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten
  • VideoBranded contentTrends

Eva Ruiz, spreker op het Branded Content Event en hoofd brand & marketing communicatie bij Vodafone, vindt dat de communicatie over brands niet zonder goede branded content kan. Vodafone zoekt connectie met de consument. Ruiz: ‘Onze slogan is Power to You. Op het event ga ik uitleggen hoe we de slogan inhoud geven. Consumenten weten nu meer en vragen meer. Als merk moeten we waarden creëren. Media inkopen en je boodschap pushen is al lang niet meer voldoende om consumenten aan je merk te binden.’

De uit Valencia afkomstige Ruiz (41) heeft tot nu toe een indrukwekkende carrière. In 1996 slaagde ze aan de San Pablo CEU Universiteit in Valencia voor de studies Informatiewetenschappen, Advertising en Public Relations. Ze verhuisde in 2000 naar Amsterdam en ging werken bij het Corporate Alliances team van Cirque du Soleil. Daarna werd ze account director bij Wunderman, waar ze aan internationale projecten werkte voor merken als Land Rover en Jaguar. Negen jaar geleden trad ze in dienst bij Vodafone Nederland, waar ze in de zomer van 2012 Head of Brand & Marketing Communications werd. Sinds November 2014 is ze bestuurslid van de ADCN.

Wat ga je op het event vertellen over connectie en waarde creatie?
‘Ik ga het hebben over ons branded content platform www.firsts.com, dat zich voornamelijk online manifesteert. Ons doel is een positieve impact te hebben op het leven van mensen. Het gaat over het empoweren van mensen. Maar wat is dat nu precies en hoe doe je dat. Dat ga ik uitleggen tijdens het event. Wat ons betreft gaat het over bijzondere dingen die in het leven van mensen gebeuren. Dat kunnen grote of kleine dingen zijn die impact hebben. Zo hebben we een video gemaakt met twee oudere vrouwen An en Ria die nog nooit gevlogen hadden. We hebben hen voor het eerst naar Barcelona laten vliegen en die ervaring gefilmd. De ene vrouw moest haar angst overwinnen en de andere vrouw had nooit kunnen vliegen omdat haar man daar bang voor is. Eenmaal in Barcelona deelden de vrouwen hun ervaringen via video bellen met het thuisfront. Ook dat deden ze voor het eerst. Een tweede video ging over Vera van Dijk, een jonge vrouw die doof is en voor het eerst naar een concert van Kyteman ging. Kyteman had met Vera afgestemd hoe het concert moest klinken, zodat zij toch nog iets kon horen via haar Cochlear CI implantaat. Ook Vera kon middels video bellen haar ervaringen delen. Tot dan toe had ze alleen via whatsapp gecommuniceerd. Aangezien ze kan liplezen is video bellen ook een optie geworden om te connectie te maken en te communiceren. Vodafone maakt dan duidelijk dat het ons gaat om connectie wanneer je wil, met wie je wil, altijd en overal.

Jullie gaan dus eigenlijk van traditionele reclame en sponsoring naar engagement?
‘Jazeker. Kijk, we hebben een merkbekendheid van 99 procent. Bijna iedereen kent dus ons logo en ons merk. Het gaat niet langer om bekendheid maar om betrokkenheid en connectie. We zijn een netwerkprovider, zoals er meer zijn. Het is een abstracte dienst c.q. service die wij verkopen. Je ziet ons product niet en je draagt het niet. Toch kun je je een leven zonder connectie via internet én mobiel - dus zonder ons product – niet voorstellen. Waar het ons nu om gaat is dat consument een goed gevoel krijgen bij Vodafone. Wij willen mooie en eerlijke content delen, content die warm en emotioneel is. Die ons dichterbij mensen brengt. Zo hopen we een meer intieme manier van connectie te realiseren die invloed heeft op de keuze bij de zoektocht naar een provider.’

Wie moeten er vooral naar het event komen?
‘Iedereen die beseft dat branded content al lang geen trend meer is, maar er bij hoort. Die weet dat eenzijdig tegen de consument praten, zoals we in de traditionele reclame doen, steeds minder effect heeft. Consumenten hebben weinig tijd. Als ze al iets willen weten, zien of horen dat moet dat inhoud hebben. Het moet goede content zijn. Het schreeuwen en pushen ligt achter ons. Consumenten willen dat de merken waaraan ze zich verbinden goede en interessante dingen doen. Daar zit de meerwaarde in.’
 

Branded Content Event
Datum: 29 januari
Locatie: De Fabrique, Utrecht

Aanmelden voor het event kan op deze site! 









Connie Lohuis
  • Connie Lohuis

  • Werkt bij: StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten
  • Functie: Webredacteur Marketingtribune (Content)
  • Website:http://www.strakblauw.nl
  • Profiel »

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken