Genomineerden Storytelling Award 2015 bekend

7jan 201511:49
  • Content
  • 14764 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • StorytellingAwards

nieuws Importbedrijf en modeagentuur Goodbrandz maakt de genomineerden bekend van de ‘Storytelling Award 2015’. De award is in januari 2013 geïntroduceerd en wordt uitgereikt aan de retailer die er het beste in slaagt om het verhaal achter de merken aan de klant te vertellen. Dit met als doel de customer experience op de winkelvloer te bevorderen. Goodbrandz werkte voor de nominaties samen met mystery shopping bureau Shopcontrol.nl.

Cécile Scheele van Goodbrandz legt uit: ‘De herkomst van merken wordt steeds belangrijker voor de consument. De wereld is open geworden. Consumenten kunnen (online) meer formatie vinden dan de retailer zelf vaak beseft. Daarom is openheid van de retailer op zijn plaats. Een eerlijk en authentiek verhaal is heden ten dage van essentieel belang. Doorslaggevend is dan ook dat winkelpersoneel deze achtergrond meeneemt in de verkoop. De aandacht die het personeel aan de klant geeft en de verhalen die worden verteld over duurzame producten dragen bij aan de ultieme winkelbeleving. De rol van het personeel in de winkels wordt dus steeds belangrijker. Zij maken vandaag de dag het onderscheid en bepalen voor een groot gedeelte het succes. Informatie, presentatie, en mensenkennis zijn mede bepalend voor de keuze van de aankoop van een consument in de winkel.’

Mystery shoppers
De mystery shoppers van Shopcontrol.nl hebben de afgelopen weken mode- en lifestylezaken door heel Nederland bezocht. Tijdens hun bezoek hebben zij kennis genomen van de winkelpresentatie en cruciale punten met betrekking tot storytelling over de duurzame producten van Goodbrandz. Het winkelpersoneel is getest op hun kennis van de producten. Criteria die hierin bepalend waren, zijn de aanwezigheid van visuele communicatie, klantcontact en het benoemen van het achtergrondverhaal en herkomst van het product in het adviesgesprek.

Achttien genomineerden
De achttien genomineerden in de twee categorieën, kleine zelfstandigen en filiaalbedrijven/ gevestigde retailers met personeel, zijn:

Kleine zelfstandigen/ eenmanszaak:
Aline Fashion Burgum, De Groene Lantaarn Genemuiden, De Groene Knoop Eys, Roan Fashion Meppel, Noteboom Lelystad, Marie Eibergen, Brandmission Haarlem, Quatro Store Ommen, Locomare Dronten, Villalaluz Den Haag.

Filiaalbedrijven / gevestigde retailers met personeel:
Van Tilburg Nistelrode, Fabert de Wit Hellevoetsluis, Spandaw Roden, Nukuhiva Utrecht, Franken Kleding Bergeijk, Loft Arnhem, Sissy Boy Rotterdam, Pico Mode Enschede.

Winnaar
De winnaar wordt zondag 25 januari 2015 om 16.00 uur bekend gemaakt op de Modefabriek op de stand van Goodbrandz in de MINT Hall. De winnaar van 2014 was bij de kleine zelfstandigen: Me & My in Woerden en bij de retailer met meerdere vestigen dan wel personeel: Fabert de Wit in Hellevoetsluis.


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content