6 typen content die iedereen zou moeten creëren

6 typen content die iedereen zou moeten creëren
  • Content
  • 23 feb 2015 @ 09:20
  • Link
  • Lisette Gerbrands
    Lisette Gerbrands

    Eindredacteur / webredacteur MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • VideoDigitaal

Volgens Arnie Kuenn, ceo Vertical Measures, kun je killer blogs of prachtige artikelen schrijven als onderdeel van je contentstrategie, maar het is efficiënter en meer effectief voor de lange termijn om meerdere typen content - voor verschillende platforms - te creëren en die aan te bieden aan uiteenlopende doelgroepen. Overweeg daarom de volgende zes vormen van content.

1. Lijstjes
Lijstje zijn één van de meest effectieve contenttypes en aandachttrekkende koppen zorgen ervoor dat lijstjes werken. Elke kop die kan bogen op een aantal details, geheimen, categorieën of tips zal werken, omdat het duidelijk maakt wat de lezer kan verwachten in het artikel. Neem de kop van dit artikel, bijvoorbeeld.
Lijstjes zijn perfect voor het aantonen van autoriteit. Zij kunnen helpen de marketingdoeleinden te realiseren om een aantal redenen:

  • Lijsten zijn gemakkelijk te scannen.
  • Lezers kunnen gemakkelijk bladeren door het stuk op zoek naar de informatie die zij zoeken
  • Lijsten zijn gemakkelijk te verteren want de inhoud van lijstjes doen het zware werk voor de lezer. Mensen willen informatie organiseren en houden van visualisaties
  • Lijsten leiden tot betrokkenheid. Eén van de doelen van uw inhoud zou moeten zijn om sprankelende interactie en opmerkingen te genereen; lijsten zijn hier uitermate geschikt voor

2. Infographics
We weten ondertussen alles over infographics en hun marketingvoordelen en ze zijn dan ook een geweldige manier om informatie te vangen en te communiceren in een interessante en verkorte formaat.
Infographics bevatten vaak diagrammen en grafieken, maar de juiste ontwerper kan een infographic transformeren in een informatief kunstwerk met prachtige vormgeving en typografie. Infographics hebben ook de neiging om verkeer en leads te genereren, lang nadat zij zijn gepubliceerd. Wanneer iemand een infographic vindt waar hij naar op zoek is, dan zal hij deze insluiten op zijn site of blog en de ontwerper ervan credits geven met een link naar de originele bron. Kortom: infographics zijn een geweldige manier om verkeer te drijven en links naar je website.

3. Gratis gidsen en whitepapers
Gidsen en whitepapers zijn een grotere investering dan andere inhoudstypen, maar zijn zeker de moeite waard. Ze werken goed als het een doel is om traffic naar je website te realiseren is of om de e-maillijst uit te bouwen.
Zorg ervoor dat je gidsen of whitepapers maakt die klanten helpen zonder je eigen 'processen' prijs te geven. Het is daarnaast belangrijk om de inhoud gratis te houden. Vraag niet om te veel informatie, maar vraag wel om een naam en emailadres in ruil voor download. De verzamelde e-mailadressen kun je weer gebruiken om je marketinglijst uit te breiden.

Zorg ervoor dat je met je gratis gids of whitepaper waarde biedt. Dit omdat nutteloze inhoud volgende downloads kan ontmoedigen. Het beste hieraan is dat dit soort inhoud - zodra het is geproduceerd – voor je kan blijven werken de komende jaren.

4. Vergelijkingen en reviews
Door de hedendaagse online platforms besteden consumenten aanzienlijk veel tijd in het zoeken en vergelijken van producten. Als je een e-commerce bedrijf hebt, is het je taak om bezoekers te informeren over je producten en ze te vergelijken met het aanbod van je concurrent. Kijk voor grote voorbeelden van productvergelijkingen op Amazon.com of Zappos.com.

Het doel van de herziening van een product is niet alleen om te leren of en wat een bezoeker ervan vond, maar vooral om anderen te informeren over het product om daarbij hen te helpen beslissen om het product te kopen. Wanneer je deze informatie hebt verstrekt zullen bezoekers eerder besluiten om te kopen via jouw website. Een vergelijking of productbespreking kan bezoekers dus snel converteren naar kopers.

5. Interviews and roundups
Interviews zijn een eenvoudige manier om waardevolle content aan te bieden waarbij je jezelf kunt positioneren als een industrie-expert. Interviews kunnen via video of een tekst; mensen consumeren gemakkelijk beide. Ook podcasts zijn effectief - en zeer draagbaar.

Een rondgang in het algemeen zorgt ervoor dat je verschillende industrie-experts rond een onderwerp kunt verzamelen en hun inzichten kunt presenteren in een makkelijk verteerbare indeling (zoals een lijst). Het onderwerp moet wel interessant genoeg zijn om deskundigen enthousiast te krijgen om bij te dragen aan een nieuwe round up om deze weer te kunnen delen met je publiek.

Zorg ervoor dat je oprecht en beknopt bent, en zorg ervoor dat je altijd waarde creëert voor je publiek en geïnterviewden.
Door het interviewen van deskundigen in je eigen vakgebied zorg je ervoor dat je zelf ook een expert wordt. Bovendien bied je met je website een schat aan originele, deskundige informatie.

6. Video’s
Er zijn veel plaatsen om video’s te posten. Zo kent iedereen YouTube, maar er zijn ook goede alternatieven zoals onder andere Vimeo en Viddler.
Het blijft verbazingwekkend hoeveel merken nog altijd het maken van een video vermijden want het maken van een video is lang niet zo moeilijk meer als je zou denken, en het wordt nog steeds makkelijker. Tussen Google+ Hangouts, de Skype-functie voor opnemen, webinars en dat bijna iedereen toegang heeft tot een soort van video-opnameapparaat, is het creëren van video-inhoud dus zo gepiept.

De sleutel tot het maken van een video is om gewoon te beginnen. Je komt nergens als je niet gewoon ermee start. Door het ontwikkelen van een norm voor de kwaliteit van je inhoud - en door het hebben van pret in het proces - zul je jezelf gaandeweg verbeteren in het creëren van een video die meer verkeer en leads produceren, en misschien zelfs viraal gaan.

Een solide contentmarketingstrategie bevat veel van deze inhoudstypen, die ervoor zorgt dat je je van je concurrent onderscheidt. Bepaal eerst welke informatie je aan je doelgroep wil geven - die niet al beschikbaar is – en die aanleiding waren voor de gelegenheid. Als je die inhoud voorziet van ongeëvenaarde kwaliteit, dan win je!

(Bron: Arnie Kuenn, ceo Vertical Measures. Een versie van dit artikel stond op de site Business 2 Community)

Lisette Gerbrands

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken